Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
24. okt. 2020Kvetoslava
BratislavaBratislava 14°
Biblia
TV program
Moje Netky
01.10.2020 17:34 Environetky
Airbus predstavil tri koncepty nových lietadiel na vodík s nulovými emisiami
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
01.10.2020 17:34 Environetky

Airbus predstavil tri koncepty nových lietadiel na vodík s nulovými emisiami



Výrobca lietadiel Airbus odhalil plány na zavedenie prvého komerčného lietadla s nulovými emisiami do prevádzky.


Hodlá tak urobiť do roku 2035. Francúzsky gigant predviedol trojicu návrhov podoby stroja, ktoré všetky užívajú ako palivo vodík. Píše o tom americká CNN.

 

"Toto je historický okamih pre celé komerčné letectvo a my hodláme v najdôležitejšom posune, ktorý toto odvetvie kedy zažilo, viesť vedúcu úlohu," povedal výkonný riaditeľ Airbusu Guillaume Faure.

 

Tvrdí, že vodík, či už ako súčasť syntetických palív alebo primárny zdroj energie, má potenciál značne znížiť vplyv leteckej dopravy na klimatické zmeny.

 

 

Tri predstavené koncepty lietadiel Zero sa líšia podobou, kapacitou cestujúcich aj doletovou vzdialenosťou.

 

Typ s dvojprúdovým motorom by mal podľa Airbusu dokázať zobrať medzi 120 a 200 cestujúcich a doletieť do vzdialenosti 2000 námorných míľ (asi 3700 kilometrov). Poháňaný bude dvojprúdovým motorom bežiacom na vodík.

 

Do turbovrtuľového modelu sa zmestí až 100 pasažierov a bude sa môcť pochváliť doletovou vzdialenosťou asi 1000 námorných míľ (cca 1850 km). Určený by mal byť pre kratšie lety.

 

Posledné lietadlo s neobvyklým dizajnom BWB (blended wing body, trup spojený s krídlom) dokáže podľa Airbusu na svoju palubu pobrať až 200 cestujúcich a dolet sa má zhruba rovnať typu s dvojprúdovými motorom.

 

Firma očakáva, že do projektu investuje miliardy eur. Podľa výkonného viceprezidenta Jeana-Brice Dumonta potrvá až päť rokov, než vyberú koncept k vývoju.

 

"Vytvoríme týmto obrovitánsku zmenu v energetike a leteckom ekosystéme," dodal Glenn Llewellyn, viceprezident pre bezemisné lietadlá. Prechod k vodíkovým palivám totiž bude vyžadovať napríklad špeciálne dočerpávacie stanice na letiskách a ďalšie vybavenie a zariadenia.

 

 

Prechod k novej podobe komerčnej leteckej dopravy sa nezaobíde bez štátnej podpory do vývoja a technológií alebo podpory aeroliniek vo vyraďovaní starších typov lietadiel na klasický pohon zo svojich flotíl.

 

Letecký priemysel sa zaviazal, že do roku 2050 zníži množstvo emisií na polovicu tých vyprodukovaných v roku 2005.

 

Odvetvie v súčasnosti prechádza krízou spôsobenou pandémiou nového typu koronavírusu. Predpokladá sa, že sa tento prechod k obnoviteľným zdrojom urýchli, pretože vlády štátov krízy využívajú na propagáciu ekologickej šetrnosti.



reklama


Zdroj: Netky Barbora Lucivjanska

Foto:  Unsplash



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok