Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
6. dec. 2019Mikuláš
BratislavaBratislava 10°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
15.08.2019 11:26 Relax
Aj večer si môžete zajesť bez výčitiek, tieto potraviny sú NAJ!
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
15.08.2019 11:26 Relax

Aj večer si môžete zajesť bez výčitiek, tieto potraviny sú NAJ!



Dbáte na správnu životosprávu a vyvážený príjem kalórií, no pritom vás večer často prepadáva hlad? Dopriať si môžete napríklad tieto potraviny!


Pokiaľ holdujete cvičeniu a dbáte na zdravú stravu, zrejme ste so sebou neraz bojovali, keď vás večer prepadol hlad. Mnohí výživoví poradcovia však tvrdia, že ak sa chceme vyhnúť priberaniu, hladovanie je absolútne neprípustné. Telu tým spôsobujeme šok a to, čo následne zjeme, sa ukladá do tukových zásob, čím sa organizmus pripravuje na ďalšie hladovanie. Aby sme sa teda jojo efektu vyhli, najesť by sme sa mali vždy, keď hlad cítime, a to aj večer. Treba však zvoliť vhodné potraviny!

 

 

Večera je veľmi dôležitá, podieľa sa totiž na kvalite spánku. Ísť spať so škvŕkaním v žalúdku je rovnako zlé ako sa na noc prejesť. Pokiaľ organizmus pred spaním príliš zaťažíme nevhodným jedlom, spí sa nám zle, telo si neoddýchne a následne má celý ďalší deň potrebu chýbajúcu energiu „naháňať“ nevhodnými pokrmami, predovšetkým rýchlymi sacharidmi. To je dôvod, prečo sa problém so spánkom podieľa na zvyšovaní hmotnosti. Večera by preto mala pozostávať predovšetkým z bielkovín, aby nás dostatočne zasýtila, no nepreťažila žalúdok.

 

Najzákladnejšou zásadou večerného jedla je to, aby neobsahovalo veľa sacharidov, tie sú vhodné skôr v doobedňajších hodinách, kedy nám dodajú dosť energie, no organizmus ich stíha správne spracovať. Večera by mala pozostávať najmä z bielkovín a vhodnej zeleniny. Najlepšou voľbou sú napríklad vajcia, chudé mäso i tvaroh, zo zeleniny sa preferujú hlavne zelené listové šaláty, koreňová zelenina, ale aj karfiol, brokolica, kaleráb či kapusta. Zeleninu s bielkovinami možno kombinovať, dochutiť, zapekať so syrom, vajíčkami a podobne.

 

 

Nezabúdajme však, že energetický príjem by mal byť vždy o čosi nižší, ako náš denný výdaj!

 

 

 

 

 

 

 



reklama


Zdroj: netky IK

Foto:  Unsplash



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok