Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
22. nov. 2019Cecília
BratislavaBratislava 10°
Biblia
TV program
Moje Netky
30.09.2019 10:35 Relax
Ako funguje 90 dňová diéta
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
30.09.2019 10:35 Relax

Ako funguje 90 dňová diéta



Autori senzačnej knihy „90-dňová rozlišovacia diéta“, Breda Hrobat a Mojca Poljanšek ponúkajú 90-dňový plán stravovania, ktorý predstavuje štvordňový cyklus striedajúcich sa špecifických skupín potravín. Ak dôsledne dodržiavate túto diétu, stratíte nadbytočné kilogramy, váš metabolizmus sa zrýchli, ale čo je dôležitejšie, jo-jo efekt nehrozí a strata hmotnosti je trvalá.


 Ak dosiahnete svoj cieľ chudnutia skôr, môžete aj s diétou skončiť skôr a dokonca ani v tomto prípade nepriberiete stratené kilogramy späť a váš metabolizmus sa nezmení. 90-dňová diéta začína vždy proteínovým dňom, po ktorom nasleduje škrobový deň, deň sacharidov, deň vitamínov a potom opäť proteínový. Je dôležité, aby sa poradie dní nemenilo.

 

Čo to je “90 dňová diéta” ?

 

Srdcom 90-dňovej diéty je známy princíp delenej stravy. Autori však išli o kúsok ďalej a navrhli jesť určité kombinácie produktov v priebehu jedného dňa. Raňajky sú vždy rovnaké - kúsok ovocia alebo pohár bobúľ. Napriek zložitosti a obmedzeniam má 90-dňová strava pozitívne stránky. Je nepochybne príjemná pre milovníkov sladkého, pretože zahŕňa značné množstvo ovocia. Navyše 90-dňový stravovací plán ponúka aj dni sacharidov, počas ktorých jete múku a sladké jedlá. Všetky dni 90-dňového plánu chudnutia sú rozdelené do štvordňových cyklov, počas ktorých jete podľa nasledujúcej schémy:

 

deň 1: bielkoviny (hlavne mäso a mliečne výrobky doplnené zeleninou a malým kúskom chleba)
deň 2: škroby (komplexné uhľohydráty, napríklad fazuľa, krúpy a koreňové plodiny, so zeleninou)
deň 3: uhľohydráty (múčne výrobky bez pridaného mlieka a vajec a sladkosti, ako sú koláče, zmrzlina a čokoláda
deň 4: vitamíny (je možné jesť iba ovocie, orechy a semená, poprípade ich kombinovať so zeleninou).

 

Poznámka: v tomto článku som použila informácie z V čom spočíva 90-dňová diéta a čo jesť počas jednotlivých dní - nájdete tu taktiež rady ako variť a niekoľko tipov na zaujímavé recepty. Odporúčam prečítať.

 

Príjem tekutín je nesmierne dôležitý, preto pite veľa vody. Ľudské telo potrebuje asi 30 ml tekutín na kilogram telesnej hmotnosti, takže ak vážite 70 kg, potrebujete 2,1 l vody denne.

 

Okrem vyššie uvedených typov dní je každý 29. deň vodným dňom, t.j. držíte hladovku. Môže sa konzumovať iba voda, čaj a / alebo káva (bez akýchkoľvek sladidiel, mlieka alebo smotany). Niekto zníži svoju váhu až o 2 kg po vodnom dni, je však veľmi pravdepodobné, že v priebehu nasledujúcich niekoľkých túto hmotnosť znova nadobudne. Nemajte však obavy, pretože dni vody nie sú vo všeobecnosti určené na chudnutie, ale na detoxikáciu tela. Pred dňom obmedzeného príjmu potravy by mal byť deň s vitamínmi a sprevádzaný by mal byť bielkovinami.

 

Upozornenie: Je dôležité si uvedomiť, že vodné dni môžu byť vynechané. V takom prípade bude diéta trvať 88. Pred rozhodnutím o dodržaní dní vody sa musíte poradiť s lekárom. Ľudia trpiaci stavmi, keď sa pôst neodporúča (napr. cukrovka), by tieto dni mali vynechať.

 

Ďalším kľúčovým prvkom stravy je načasovanie jedla. Tá závisí od denných tráviacich fáz ľudského tela. Raňajky sú vo fáze čistenia, počas ktorej musíte konzumovať čo najmenšie množstvo jedla. Obed a večera sa konzumujú počas fázy výživy, kde je zloženie jedla dôležitejšie ako jeho množstvo. Počas fázy trávenia by ste sa mali zdržať konzumácie potravín, pretože vaše telo musí spracovať už skonzumovanú potravu, aby z jej výživných látok mohlo ťažiť čo najviac.

 

Hlavný príjem potravín by mal spadať do intervalu medzi 12:00 - 20:00 hodín. V tomto čase si môžete dať obed a večeru. Ráno a v noci sa odporúča jesť čo najmenej - najlepšie iba ovocie a piť veľa vody a nízkokalorické nápoje. Vypite najmenej dva litre vody denne a nezabudnite na akékoľvek prírodné nesladené šťavy. Raňajky sú počas celých 90 dní rovnaké. Zjete dva kúsky rovnakého druhu  ovocia alebo hrsť sušeného ovocia ( 8 kusov bude stačiť).Každý deň počas 90-dňovej diéty jedzte väčšiu porciu na obed. Na večeru zjedzte polovičné množstvo tejto porcie. Ak máte hlad medzi jedlami, môžete zjesť jeden kúsok ovocia.

 

Príklad jedálnička štvordňového cyklu

 

Deň 1. - proteínový

 

Obed

mäso, dusené alebo pečené (2 kusy -  reštauračná porcia - do 250 g), alebo tri vajcia, alebo niečo z mliečnych výrobkov, dokonca aj sójové mlieko
plátok celozrnného chleba
šalát - neobmedzené množstvo s jednou lyžičkou oleja maximálne
polievka - povinná (bez rezancov, asi 1 šálka) Ak ste implementovali mliečny výrobok, polievka nie je povinná.

 

Poznámka: Nemiešajte rôzne druhy proteínov v jednom jedle, alebo jednom dni.

 

Večera

Večera by mala byť rovnaká ako obed, ale bez chleba. Je dôležité, aby ste jedli mäso, ak ste ho jedli na obed, to isté platí pre vajcia.

 

Deň 2. - škrobový

 

Obed

fazuľa, hrach, šošovica, ryža, zemiaky - varené, s pridaním korenín (čierne korenie, kečup alebo varené paradajky) - plný tanier
chlieb - jeden plátok
šalát

 

Večera

Rovnaká ako obed, ale polovica dávky. Večera je zase bez chleba.

 

Deň 3. - uhľohydrátový

 

Obed

Varené cestoviny s koreninami - kečup a podobné, alebo pizza s kečupom alebo prípadne slané sušienky v rovnakom množstve ako pizza.

 

Večera

Dva tenšie kúsky koláča alebo 3 - 4 sušienky alebo 3 - 4 kopčeky zmrzliny. Jeden kus čokolády na varenie je povinný.

 

Deň 4. - vitamínový

 

Obed aj večera

Iba miešané ovocie v neobmedzenom množstve.

Recepty na prípravu jedál pre konkrétne dni cyklu nájdete aj v našom článku, ktorý sa podrobne venuje tejto diéte tu .

 
Doplňujúce poznámky

- trikrát počas diéty sú dni vody. V týchto dňoch pijete iba vodu.
- je nevyhnutné, aby ste po dni ovocia alebo vody pokračovali dňom bielkovín.
- môžete piť kávu a čaj, ale bez cukru. Snažte sa vyhnúť čo najviac sladeným nealkoholickým nápojom.
- po obede sa odporúča užiť aj jednu tabletku, ktorá obsahuje dennú dávku vitamínov a minerálov.
- prestávka medzi jedlami by mala byť 4 hodiny prvý deň, druhý a tretí deň 3 hodiny a počas ovocného dňa je prestávka medzi jedlami 2 hodiny.
- po 20:00 nejedzte nič

 

Odporúča sa dodržiavať uvedené pokyny, pretože každá zložka má v tele svoju úlohu. Ovocie je povinné na raňajky, pretože dodáva energiu najrýchlejšie. Čokoláda tiež, pretože chráni naše telo pred alergiami. Množstvo jedla je väčšie ako obvykle a ingrediencie sú vybraté z hľadiska ich dostupnosti.

 

Prvých desať dní nemusíte schudnúť, ale potom môže dôjsť k náhlej strate až 3 - 4 kilogramov. Po 90 dňoch diéty by ste mali jesť ovocie na raňajky ďalších 90 dní, zatiaľ čo normálne jedlo na obed a večeru. V tomto období by ste mohli stratiť ďalšie 3 kg vďaka zmene metabolizmu. Diéta by nemala trvať viac ako 90 dní. Po 3 mesiacoch prestávky ju môžete zopakovať.

 

Funguje to?

 

Áno, systém 90-dňovej diéty s rozdelenou stravou je účinný ako pri chudnutí, tak aj na udržiavanie hmotnosti. Kumulovaný účinok sa dosiahne znížením kalorického obsahu stravy. Musíte však byť disciplinovaní: odmietnite rezeň, aj kúsok chleba. Váš tanier by sa mal spravidla plniť nízkokalorickými potravinami.

 

90-dňová diéta upúta aj pozornosť milovníkov sladkostí, pretože si môžu vychutnať zákusok každé štyri dni (samozrejme v miernom množstve). Nenechajte sa tým však nalákať: bežná nízkokalorická strava vám umožní jesť sladkosti každý deň. Zahrnutie múky a sladkostí do stravy je potrebné, aby sa predišlo poruchám, ku ktorým by pri dodržiavaní príliš prísnych diét, ako je aj 90-dňový plán stravovania, nevyhnutne došlo.

 

Navyše, príroda nám ponúka širokú škálu potravín, vrátane zmesí uhľohydrátov, vlákniny a tukov (fazuľa a krúpy, orechy a semená, mliečne a mäsové výrobky, zelenina a ovocie obsahujú rôzne makronutrienty v rôznych pomeroch). Tráviaci systém človeka je prispôsobený zmiešaným potravinám a preto nie je potrebné bezpodmienečne dôverovať týmto druhom programov na chudnutie, podobný efekt docielite aj zmenou v zažitých stravovacích návykoch.

 



reklama


Zdroj: Netky GN



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok