Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
25. máj. 2019Urban
BratislavaBratislava 19°
Biblia
TV program
Moje Netky
O tom že prieskum nemusí byť vždy uplne pravdou nás presvedčil aj americký príklad.​
O tom že prieskum nemusí byť vždy uplne pravdou nás presvedčil aj americký príklad.​
05.03.2019 06:24 Prezidentské voľby
Ako veľmi pravdivé môžu byť volebné preferencie ?
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
05.03.2019 06:24 Prezidentské voľby

Ako veľmi pravdivé môžu byť volebné preferencie ?



BRATISLAVA - Preferencie kandidátky na prezidentku Zuzany Čaputovej, ktoré za pár dní narástli z 10 % na 52 %. Zuzana Čaputova ktorá pracovala vo Via Iuris, je podpredsedníčkou strany Progresívne Slovensko, ktorú podporuje aj spoločnosť Eset.


A výskumné agentúry zverejňujú volebné preferencie - pričom u nás sú najrelevantnejšie spoločnosti AKO a Focus  - v abecednom poradí.Agentúra AKO urobila prieskum od 27. do 28. februára pre Čaputovej tím ľudí. Vzorku tvorilo 800 opýtaných voličov. Čaputovú by po odstúpení Mistríka volilo vyše 52,9 percent ľudí.  

 

"Očakávam, že posledné zverejnené čísla naplnia mocných strachom. Nie je to však strach zo mňa. Je to strach z nás všetkých, z toho, koľko ľudí sa spája, aby ma v súboji o spravodlivejšie Slovensko podporilo," vyjadrila sa Čaputová o výsledku.

 

 

Ako veľmi sú volebné preferencie pravdivé? Václav Hřích šéf agentúry AKO sa vyjadril o finálnej štvorke, ktorá zabojuje v prezidentských voľbách, sú to kandidáti na prvých štyroch miestach.Hovoril o tom, že prví štyria kandidáti sú tak blízko seba, že minimálne druhý a tretí kandidát by sa mohol vymeniť s prvým.

 

 "A pán Harabin by pokojne mohol byť druhý, ak sa na to pozrieme z pohľadu štatistickej odchýlky,"dodáva Hřích.

 

O tom že prieskum nemusí byť vždy uplne pravdou nás presvedčil aj americký príklad.​ Vo  voľbách o amerického prezidenta z pohľadu prieskumov jednoznačne vyhrávala Hillary Clintonová, ale prezidentom sa stal Donald Trump. 

 

 

 

 "Všetci by sme sa mali usilovať o to, aby sme strávili menej času, alebo dokonca žiaden sledovaním prieskumov konských dostihov", povedala Sally Buzbeeová z americkej spravodajskej agentúry Associated Press (AP).

 

 "Voľby v roku 2016 nám pripomínajú, že prieskumy, nie sú dokonalé. Sú nepochybne časťou príbehu, ale vôbec nie celým príbehom"-vyjadril sa o volebných prieskumoch šéf americkej  Associated Press (AP) David Scott. 

 

Agentúra AP aj preto  zaviedla napríklad nové štandardy pri zverejňovaní politických prieskumov verejnej mienky. Jedným z prvých pravidiel spoločnosti AP napríklad je, že výsledky prieskumov verejnej mienky, ktoré hovoria o výsledku volieb, nesmú byť použité v titulku, nesmú byť jedinou informáciou v celom článku.

 

52% pre Čaputovú je naozaj vysoké percento otázkou zostáva, či sa nejedná práve o predpríprava verejnosti na inak šokujúci výsledok. Uvidíme, či vyhrá kandidátka ktorá vedie v  prieskumoch viac ako všetci ostatní kandidáti dokopy.

 

 

 

 



reklama


reklama


Zdroj: P.B.Netky.sk/stretegia.hnonline.sk/ politico.com

Foto:  Netky.sk



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok