Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
26. aug. 2019Samuel
BratislavaBratislava 28°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
09.04.2019 17:02 Relax
Ako sa vyhnúť častej výmene brzdových kotúčov?
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
09.04.2019 17:02 Relax

Ako sa vyhnúť častej výmene brzdových kotúčov?



BRATISLAVA - Jazda autom patrí už v tejto dobe k neodmysliteľnej súčasti nášho života. Je to však len stroj, o ktorý sa treba starať, inak sa skôr či neskôr na ňom niečo poruší, alebo pokazí. A čo napríklad také brzdy? Bez nich by sme jazdiť určite nevedeli. No lenže ani tie nevydržia večne.


Brzdy sú jednou z najhlavnejších súčasti vozidla. Bez nich sa o bezpečnosti nedá ani uvažovať. To ako brzdíte však ovplyvňuje kvalitu vašich brzdových kotúčov. Na jednej strane, samozrejme že sa dajú vymeniť, ale načo zbytočne míňať peniaze, keď nemusíme? 

 

 

Základná chyba, ktorú robí väčšina vodičov je vyradenie rýchlosti pri jazde smerom z kopca. čo to pre auto ale znamená? V ysi to možno ani neuvedomujete,lenže celá váha automobilu sa presúva na prednú nápravu a konkrétne do brzdnyćh kotúčov. Čím intenzívnejšie brzdíte, tým viac sa opotrebávajú a strácajú svoju zákaldnú schopnosť, teda brzdiť. Oveľa účinnejšie je preto tzv. "brzdenie motorom". Znamená to, že rýchlosť nebude úplne vyradená, ale postupne začnete podraďovať a auto tým pádom spomaľuje relatívne samo. pri určitom zaradenom stupni nemôžete ísť ako rýchlejšie, tak ani pomalšie, pretože vám to motor nedovolí. 

 

 

Bežný spôsob šetrenia bŕzd je aj tzv. "plachtenie". Ide o úplnú klasiku, ktorú učia už počas prvých jázd v autoškole. Pri určitej rýchlosti sa rýchlostný stupeň vyradí a vy dojazdíte na neutrály. Využíva sa to najmä v mestách pri svetelných križovatkách. 

 

 

Pri ktormkoľvek aute stačí pár kilometrov navyše a vaše brzdy budú o to viac trpieť. Pokiaľ ešte pochybujete, máme tu aj názorný príklad. pri rýchlosti 100 km/h a následnom prudkom zabrzdení je na vaše brzdové kotúče vyvíjaný o 30% vyšší tlak, akoby ste šli 90 km/h a až tak máhle zabrzdili. Rozdiel len desiatich kilomterov za hodinu a vaše brzdy sa námáhajú o viac ako štvrtinu. Treba si preto uvedomiť, že rýchlou jazdou nenamáhate len motor a musíte chodiť častejšie tankovať, ale takisto si ničíte aj ostatné či už bezpečnostné, alebo iné komponenty na vašom vozidle. 

 



reklama


Zdroj: netky LČ

Foto:  Pixabay, Pexels, Instagram



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok