Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
25. okt. 2020Aurel
BratislavaBratislava 14°
Biblia
TV program
Moje Netky
Medzi najobľúbenejšie patria kolové nápoje
Medzi najobľúbenejšie patria kolové nápoje
06.05.2017 14:51 Domov
Americký trend prišiel aj na Slovensko, Slováci zažívajú boom v pití nealkoholických nápojov
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
06.05.2017 14:51 Domov

Americký trend prišiel aj na Slovensko, Slováci zažívajú boom v pití nealkoholických nápojov



BRATISLAVA - Slovensko zažíva boom v spotrebe nealkoholických nápojov. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Nielsen, ktorý hovorí o náraste dvoch najpredávanejších kategórií, a to minerálnych vôd a limonád.


Slováci vypili v minulom roku takmer 700 miliónov litrov minerálnych vôd a sýtených nealkoholických nápojov. Najpredávanejším segmentom medzi sýtenými nápojmi sú kolové nápoje, ktoré dlhodobo generujú až dve tretiny tržieb.

 

Podľa Márie Hukelovej z agentúry Nielsen sa vyššia spotreba premietla aj do vyšších tržieb, hoci tempo ich rastu bolo pre pokles priemernej ceny nápojov o niečo menšie. Tržby minerálnych vôd dosiahli takmer 140 miliónov eur a limonád sa predalo za takmer 100 miliónov eur, čo je nárast oproti roku 2015 o 2,6 %.

 

Reakciou popredného výrobcu nápojov PepsiCo na zvyšujúci sa dopyt po nápojoch bolo spustenie novej, modernejšej výrobnej linky (v Prahe, pozn. TASR), ktorá má zvýšiť ich produkciu až o 30 %. Ročná kapacita linky predstavuje 150 miliónov litrov, čo je približne dvojnásobok, ako produkovala pôvodná linka.

 

Vedenie spoločnosti hovorí o najväčšej investícii za posledných 10 rokov, ktorá presiahla viac než 5 miliónov eur. Od tejto investície si manažment sľubuje ďalší rast na českom a slovenskom trhu nealkoholických nápojov. "Nová linka nám pomôže napĺňať naše dlhodobé ciele s ohľadom na znižovanie záťaže na životné prostredie, energetickú náročnosť a vyššiu úsporu výrobného materiálu," uviedol generálny riaditeľ PepsiCo SR a ČR Josef Neumann.

 

 

 

 



reklama


Zdroj: TASR

Foto:  TASR



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok