Štát nemá na to, aby sám zrekonštruoval hlavnú železničnú stanicu v Bratislave. Na verejnej diskusii, ktorá zavŕšila dvojdňovú konferenciu o budúcnosti automobilovej dopravy v hlavnom meste, to v stredu vyhlásil minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina). Riešenie vidí v súkromnom investorovi. Hlavnú stanicu preto podľa neho musia zrekonštruovať ako zónu aj s jej okolím, aby to malo komerčný zmysel.

Hlavná stanica v Bratislave je podľa Doležala obrazom, v akom stave sa nachádzajú železnice na Slovensku. Podotkol však, že v rámci krajiny je množstvo ďalších akútnych problémov na železnici, ktoré musí štát riešiť. "Sú aj horšie stanice ako Hlavná stanica v Bratislave," skonštatoval Doležal.
Prečítajte si tiež: Takéto zmeny chystá minister Doležal!
Primátor Bratislavy Matúš Vallo uviedol, že stav Hlavnej stanice a jej okolia dokáže vyriešiť mesto Bratislava len v spolupráci so Železnicami Slovenskej republiky a ministerstvom dopravy. Minister potvrdil, že v spolupráci s hlavným mestom zrealizujú urbanisticko-architektonickú súťaž na rekonštrukciu hlavnej vlakovej stanice a jej okolia.

V rámci záverečnej debaty rečníci potvrdili vznik terminálu integrovanej osobnej prepravy (TIOP) v bratislavskom Ružinove. Minister uviedol, že tento projekt už pripravujú. Hlavné mesto zas podľa primátora pracuje na tom, aby predĺžilo električkovú trať tak, aby bola v kontakte s týmto TIOP-om.
Bratislavská samospráva nedokáže podľa Valla realizovať veľké infraštruktúrne dopravné projekty bez pomoci štátu. Diskusia o obnove Hlavnej železničnej stanice je podľa neho toho dôkazom. Zmysel vidí aj vo financovaní dopravných investícií v meste cez projekty verejno-súkromného partnerstva, takzvané PPP projekty. Deklaroval, že každé rozhodnutie hlavného mesta v rámci dopravy je podopreté zozbieranými dátami. Poukázal napríklad na vyznačovanie vyhradených jazdných pruhov pre MHD (BUS pruhy), ktorému predchádza prieskum, o koľko sa daná linka MHD zrýchli.

Vallo tiež avizuje spustenie aplikácie, prostredníctvom ktorej bude cestujúci vidieť, kde presne sa jeho autobus či električka nachádza. "Štát a hlavné mesto spravili veľký krok, ako pracujú s dátami," skonštatoval.
Možno vás zaujme: Cestujúci pripravte sa na zmeny! V Bratislave sa mení označenie trolejbusov
Na konferencii diskutovali odborníci o prepojení diaľnic D1 a D2 cez Malé Karpaty, prepojení vnútorného obchvatu hlavného mesta severnou tangentou, spoločnom dopravnom dispečingu i ďalších riešeniach na zlepšenie plynulosti automobilovej dopravy v hlavnom meste. Magistrát avizuje organizovanie aj ďalších konferencií venovaných doprave v meste.
Kríza, ktorú priniesol koronavírus, nás silno zasiahla. Vopred ďakujeme každému, kto zašle hoci len niekoľko centov na náš
účet SK30 7500 0000 0040 2698 9329 Pomôžete tak ľudom, ktorí už roky pracujú pre vás, našich čitateľov, a to aj napriek nižšiemu platu či predĺženému pracovnému času.