Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
19. okt. 2019Kristián
BratislavaBratislava
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
29.07.2019 09:32 Ekonomika
Autá na elektrinu budú nevyhnutnosťou, no nie jedinou alternatívou
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
29.07.2019 09:32 Ekonomika

Autá na elektrinu budú nevyhnutnosťou, no nie jedinou alternatívou



VIEDEŇ - Gregor Strassl, šéf najväčšieho rakúskeho súkromného predajcu vozidiel Denzel, sa vyjadril, že elektromobily sa čoskoro stanú bežnou súčasťou cestnej dopravy, no popri nich budú fungovať aj iné alternatívy pohonu.


Ako uviedol, budúcnosť zrejme prinesie až sedem typov pohonu súčasne.

 

Rozvoj elektromobility je nevyhnutný už len preto, že automobilky musia plniť tvrdé požiadavky na emisie CO2, inak im hrozia pokuty vo výške stoviek miliónov eur. Navyše ich čakajú veľké investície do autonómnych a zosieťovaných vozidiel. Brzdou pre rozvoj je fakt, že Rakúsko prakticky vôbec nepodporuje súkromnú kúpu elektromobilov a typickým kupcom auta s elektrickým pohonom je firma. Navyše ani samotní spotrebitelia nevedia, pre ktorý druh pohonu sa majú rozhodnúť.

 

 

Strassl očakáva veľkú výzvu aj pre predajcov vozidiel, ktorých čaká konsolidácia trhu a najťažšiu situáciu budú mať stredne veľkí predajcovia. Marža z predaja áut je minimálna, preto musia zarábať v rámci celého hodnotového reťazca. Denzel v súčasnosti predáva 16 rôznych značiek a ročne predá 45.000 vozidiel.

 

Zmeny sa dotknú aj rakúskeho dodávateľského sektora, ktorý patrí medzi najdôležitejšie odvetvia, najmä vo výrobe motorov a prevodoviek. Elektrický motor má jednoduchšiu konštrukciu a nepotrebuje ani zložitú prevodovku. Podľa Strassla sa musia dodávatelia preorientovať na výrobu celých komponentov pre nové typy pohonu. Výzvou bude fakt, že na tento trh sa budú vo veľkom tlačiť čínske firmy.

 

 

Najväčšou výzvou pre predajcov aj výrobcov je však nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily. Denzel v súčasnosti zamestnáva 1400 ľudí a stále nevie obsadiť 45 voľných miest v rôznych oblastiach, hoci každý rok sa mu hlási až 9000 uchádzačov.

 

Strassl neočakáva, že auto stratí pre spotrebiteľa príťažlivosť. Podľa neho nejde o otázku veku, ale skôr rozdielne potreby mesta a vidieka. V mestách sa totiž čoraz viac presadzuje koncept zdieľania auta namiesto jeho vlastníctva. Rovnako nepredpokladá ani koniec dieselového pohonu, keďže v Rakúsku je evidovaných vyše päť miliónov áut s týmto typom pohonu.

 



reklama


Zdroj: TASR/netky IK

Foto:  Pixabay/Unsplash



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok