Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
1. dec. 2020Edmund
BratislavaBratislava 14°
Biblia
TV program
Moje Netky
Električka do Petržalky by mala začať premávať po novej trati v decembri 2023
Električka do Petržalky by mala začať premávať po novej trati v decembri 2023
21.10.2020 18:58 Domov
Magistrát hlavného mesta dokončí novú električkovú trať do Petržalky do decembra 2023, ak to však nestihne, príde o eurofondy
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
21.10.2020 18:58 Domov

Magistrát hlavného mesta dokončí novú električkovú trať do Petržalky do decembra 2023, ak to však nestihne, príde o eurofondy



BRATISLAVA - Električka do bratislavskej Petržalky by mala začať premávať po novej trati v decembri 2023.


Informovala o tom hovorkyňa Bratislavy Katarína Rajčanová. "Hlavné mesto vyhlásilo verejnú súťaž na vybudovanie Nosného systému MHD – električkovej trate v úseku Bosákova – Janíkov dvor, ktorá nadväzuje na prvú etapu električkovej trate Jesenského – Jungmannova," uviedla Rajčanová s tým, že ukončenie verejného obstarávania je naplánované na september 2021.

 

 

Projekt bude financovaný z eurofondov

Predpokladaná hodnota zákazky je 90,6 milióna eur bez DPH, pričom väčšina finančných prostriedkov bude mestu poskytnutá z fondov EÚ v rámci operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Stavbu pritom musí bratislavský magistrát dokončiť do konca roka 2023, v opačnom prípade, mesto príde o nenávratný príspevok z európskych fondov.
 

Mohlo by vás zaujímať: K pokračovaniu električky do Petržalky sú výhrady

 

"Projekt je nastavený tak, že v danom úseku by mala električka premávať najneskôr v decembri 2023," doplnila hovorkyňa. "Vyhláseniu verejného obstarávania predchádzala povinná kontrola podkladov Ministerstvom dopravy a výstavby SR, ktoré je v danom projekte riadiacim orgánom," vysvetlila Rajčanová.

 

Trasa električky je situovaná v koridore pôvodne plánovanej stavby rýchlodráhy v dĺžke približne 4,2 km a je navrhovaná na samostatnom telese, z väčšej časti lemovaná zeleným pásom a cyklotrasou.

 

 

Trasu bude obsluhovať linka číslo 3

Súčasťou zákazky je aj vybudovanie križovatiek s priečnymi komunikáciami, preložky všetkých vedení a konštrukcií, a to najmä preložky inžinierskych sietí a úpravy koryta Chorvátskeho ramena. Súčasťou stavby sú štyri mostné objekty a jedna lávka pre peších cez Chorvátske rameno.

 

"Petržalskú radiálu bude aj naďalej obsluhovať električková linka 3 a jej kapacita bude postupne posilňovaná. Predpokladáme, že v roku 2030 denne električku v Petržalke využije v každom smere 30-tisíc cestujúcich," uviedla hovorkyňa.

 

Dodala, že v miestach, kde cesty pretnú električku, budú zriadené prestupné zastávky. Nadväzné autobusy budú premávať do všetkých častí, ktoré budú vzdialené od električky.

 

"Systém nadväzných autobusových liniek bol zrealizovaný už v roku 2005, takže autobusy zostanú bez zmien trás. Zabezpečený bude aj prestup smerom na Jarovce, Rusovce a Čunovo na konečnej zastávke električiek," uzavrela hovorkyňa.
 



reklama


Zdroj: SITA/Netky Katarína Žáková

Foto:  iMHD.sk



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok