Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
27. okt. 2020Sabína
BratislavaBratislava 14°
Biblia
TV program
Moje Netky
19.06.2020 13:19 Zdravie
Čo jesť, keď máte histamínovú intoleranciu
ilustračné foto
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
19.06.2020 13:19 Zdravie

Čo jesť, keď máte histamínovú intoleranciu



Množstvo ľudí, ktorí trpia histamínovou intoleranciou (HIT), má zároveň aj rad ďalších intolerancií alebo alergií. Teda začatie nejakej diéty bez riadnej diagnózy a starostlivej konzultácie s odborníkom sa neodporúča.


Ak sa rozhodnete po riadnej konzultácii pre "nové" stravovacie návyky, mali by ste pozitívne zmeny pocítiť približne po štyroch týždňoch eliminačnej diéty. Je potrebné mať stále na pamäti, že jedinci citliví na histamín majú rôzne tolerančné úrovne, teda ďalším krokom po celkovej eliminačnej diéte je zachovať si danú úroveň s vyhliadkou ďalšieho prípadného zlepšenia v budúcnosti.

 

Čo je to Histamínová intolerancia?
HIT ak chcete Histamínová intolerancia je druh potravinovej neznášanlivosti, ktorá vzniká v dôsledku nedostatku enzýmu diaminooxidázy.

 

Ľudia trpiaci enzymatickou nedostatočnosťou musia obmedziť alebo úplne vylúčiť potraviny s vysokým obsahom histamínu. Je potrebné stále myslieť na to, že totálne bezhistaminové potraviny neexistujú. Doteraz nebolo celkom objasnené, prečo HIT pôsobí na každého inak. Zrejmý je len fakt, že prijaté množstvo histamínu ovplyvňuje vzplanutia príznaku.

 

 

Odporúčania pri histamínovej intolerancii
Odporúča sa vylúčiť či silno obmedziť konzumáciu hotoviek a iných konzervovaných jedál. Do jedálnička taktiež nepatrí staršie syry, alkohol, výrobky obsahujúce droždie, staré ryby, fermentované potraviny. Úroveň histamínu sa líši v závislosti na stupni zrelosti, staroby a skladovacích podmienkach. Je preto vhodné konzumovať len čerstvé výrobky a neskladovať v chladničke jedlo príliš dlho. Dôležitá je aj príprava pokrmov a čistota v kuchyni.

 

Potraviny s nízkym obsahom histamínu:
- Čerstvé kurča bez kože
- Čerstvé chudé mäso
- Čerstvé ryby - ideálne práve vylovené
- Čerstvé ovocie s výnimkou jahôd
- Čerstvá zelenina s výnimkou paradajok
- Vaječný žĺtok
- Obilniny
- Čerstvé pasterizované mlieko
- Rastlinné mlieka: ryžové, kokosové
- Nátierkové maslo, žervé
- Väčšina olejov - vhodné je vyskúšať
- Bylinky - vhodné vyskúšať


Potraviny zakázané s vysokým obsahom histamínu
- Alkohol (aj víno)
- Zrejúce syry
- Konzervované potraviny (aj kyslá kapusta)
- Údeniny
- Strukoviny
- Čokoláda
- Orechy
- Citrusy
- Výrobky z bielej pšenice

- Droždie
- Ocot
- Sladkosti
- Slané tyčinky, chipsy a pod.



reklama


Zdroj: Netky Barbora Lucivjanska

Foto:  Unsplash



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

ilustračné foto

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok