Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
18. okt. 2019Lukáš
BratislavaBratislava 11°
Biblia
TV program
Moje Netky
Denisa Saková
Denisa Saková
11.12.2018 18:13 Domov
D. Saková: Slovensko podporí Srbsko v oblasti elektronizácie verejnej správy
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
11.12.2018 18:13 Domov

D. Saková: Slovensko podporí Srbsko v oblasti elektronizácie verejnej správy



BRATISLAVA - Slovensko je pripravené odovzdať svoje skúsenosti s reformou a elektronizáciou verejnej správy Srbsku.


Informovala o tom ministerka vnútra SR Denisa Saková (Smer-SD) po stretnutí so srbskou premiérkou Anou Brnabičovou v Klientskom centre na Tomášikovej ulici v Bratislave. O stretnutie podľa rezortu vnútra požiadala srbská strana, ktorá si chcela pozrieť fungovanie a priestory klientskeho centra v praxi.

 

"Jej záujem vyplýva z toho, že Srbská republika stojí pred neľahkou úlohou, tak ako SR v rokoch 2012 - 2013. Chce reformovať verejnú správu a chce poskytovať lepšie služby občanom," ozrejmila Saková. Zároveň potvrdila, že Slovensko poskytne podporu Srbsku nielen v otázkach administratívnych služieb, ale aj v ďalších oblastiach v súvislosti s eGovernmentom.

 

Saková skonštatovala, že jednou z aktivít Slovenska v rámci ESO bolo práve vybudovanie klientskych centier v okresných mestách po celom Slovensku. V súčasnosti je podľa jej slov na Slovensku otvorených zhruba 55 z celkových plánovaných 79 centier. Od otvorenia bratislavského pracoviska vo februári 2016 obslúžili približne 1,2 milióna klientov. Doplnila, že kým sa priemerná doba čakania na jednotlivých úradoch v minulosti pohybovala v hodinách, v bratislavskom centre je to aktuálne okolo 16 minút.

 

Vybudovanie klientskych centier sa podľa jej slov stretlo s pozitívnou odozvou občanov. "V rámci celého Slovenska hovoríme o 72-percentnej pozitívnej odozve našich občanov na jednotlivé služby, ktoré v rámci klientskych pracovísk poskytujeme. Tu v Bratislave konkrétne hovoríme o 92-percentnej spokojnosti občanov, ktorí toto klientske pracovisko navštívia," povedala.

 

So srbskou premiérkou hovorili aj o reforme systému eGovernment a o jeho základnom prvku, ktorým je podľa nej elektronický občiansky preukaz.

 

"Oboznámili sme ju s celým priebehom budovania eGovernmentu na Slovensku od roku 2007 s tým, že sme podali aj podrobné informácie, ako v rámci eGovernmentu postupovalo ministerstvo vnútra, že publikoval do dnešnej doby zhruba 150 elektronických služieb, ktoré sa paralelne poskytujú, respektíve používajú aj pri poskytovaní servisov v rámci klientskych pracovísk," vysvetlila.

 

Ilustračné foto. Zdroj: Pixabay 

 

Brnabičová ozrejmila, že čo sa týka elektronizácie štátnej správy, má Srbsko ambíciu poskytovať kvalitné verejné služby, ktoré budú digitalizované aj s využitím všetkých výdobytkov IT sektoru. Myslí si, že obe vlády, slovenská i srbská, sú orientované na to, aby zásluhou elektronizácie verejnej správy a služieb štátu poskytovaných občanom dosiahli efektívnejšie a transparentnejšie poskytovanie služieb s menšou mierou korupcie.

 

Srbská premiérka je vďačná, že je Slovensko pripravené zdieľať s jej krajinou svoje skúsenosti a odovzdať rady v tejto oblasti. Pozitívne zhodnotila aj úspešnosť klientskeho centra v Bratislave.



reklama


Zdroj: TASR, netky BL

Foto:  TASR



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok