Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
BratislavaBratislava
Biblia
TV program
Moje Netky
Správny detox pomôže telu aj duši.
Správny detox pomôže telu aj duši.
31.01.2020 17:50 Relax
Desatoro o detoxe pečene a čriev
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
31.01.2020 17:50 Relax

Desatoro o detoxe pečene a čriev



Rozumná detoxikácia organizmu rešpektujúca uvedené pravidlá je vhodná takmer pre každého.


1. Dodržiavať pitný režim.

Pre celkovú pohodu a harmóniu tela je správny pitný režim nevyhnutný (min. 1,5 - 2,5 l denne). Najvhodnejšími nápojmi sú čistá voda, bylinkové čaje, čerstvé zeleninové a ovocné šťavy riedené vodou.

 

 

2. Obmedziť záťažové potraviny.

Ide najmä o cukor, mlieko, lepok, kávu a alkohol - všetky tieto potraviny zaťažujú trávenie a oslabujú činnosť sleziny, ktorá má v našom tele vplyv na obranyschopnosť, krvotvorbu a stav slizníc.

 

 

3. Potraviny bohaté na vitamíny a antioxidanty.

Zaraďte do jedálnička jablká, cviklu, čučoriedky, kyslú kapustu, slivky, jahody, mrkvu, cesnak a tiež bylinky: rozmarín, mätu či tymián.

 

 

4. Čo najviac času v prírode.

Pobyt na čerstvom vzduchu a správne dýchanie napomáhajú okysličeniu organizmu, povzbudzujú krvný obeh a prúdenie energie v tele, napomáhajú sústredeniu a navodzujú duševnú pohodu.

 

 

5. Pravidelný pohyb.

Prispieva k očiste tela i mysle. Nemusí ísť o náročné cvičenie, ideálne sú rýchlejšie prechádzky alebo naťahovacie cvičenia.

 

 

6. Dostatok spánku.

Spánok regeneruje telo, zlepšuje metabolizmus a látkovú výmenu, podporuje imunitu a zvyšuje duševnú odolnosť. Ideálne by sme mali chodiť spať pred 23. hodinou a celkovo si dopriať aspoň 7 - 8 hodín spánku denne.

 

 

7. Žiadne pôsty a hladovky.

Hladovky a pôsty spomaľujú metabolizmus, čo je pravý opak toho, čo v období detoxu potrebujeme. Telo pri nich prechádza na takzvaný krízový režim a po návrate k bežnej strave má väčšiu tendenciu k ukladaniu tukov.

 

 

8. Jesť pravidelne a v menších dávkach.

Pre telo je najlepšie, keď si jedlo rozdelíme do 5 - 6 menších dávok po 2 - 3 hodinách. Posledné jedlo dňa by sme si mali dať najneskôr 2 - 3 hodiny pred spaním.

 

 

9. Zvýšený príjem vlákniny.

Zaraďme do stravy ovocie a zeleninu. Z príloh v tomto porovnávaní vyhrávajú ovsené otruby, bulgur a pšenica. Naopak, najhoršie výsledky tu dosiahli cestoviny, ryža a najmä ryžové rezance, ktoré sú obľúbené najmä v ázijskej kuchyni.

 

 

10. Očista duše.

Nový rok a jar je najvhodnejším obdobím pre nové začiatky a vymetenie pavučín nielen zo skríň, ale aj z dna našich duší. Zbavme sa teda myšlienok a emócií, ktoré nás už dlhú dobu ťažili, a privítajme nový čas odpustením sebe aj ľuďom vo svojom okolí. Potlačovaná zlosť, hnev a nespokojnosť zraňujú pečeň a žlčník, čo sa môže prejaviť poklesom energie a zhoršením stavu očí, šliach, väzov a nechtov.

 

 

Aj na detox treba opatrne

V prípade dlhodobých zdravotných ťažkostí alebo niektorého druhu chronických ochorení je vhodné poradiť sa so svojím ošetrujúcim lekárom. Opatrní by mali byť najmä: alergici, ľudia s nízkym krvným tlakom, malé deti, tehotné ženy, dojčiace ženy, diabetici.

 

Detox je absolútne nevhodný pre: ľudí trpiacich rakovinou či iným závažným ochorením, všetkých, ktorí trpia niektorým z autoimunitných ochorení, osoby s akútnym infekčným ochorením (viróza, nádcha, chrípka, …).



reklama


Zdroj: Netky Barbora Lucivjanska

Foto:  Unsplash



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok