Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
BratislavaBratislava 14°
Biblia
TV program
Moje Netky
Správny detox pomôže telu aj duši.
Správny detox pomôže telu aj duši.
31.01.2020 17:50 Relax
Desatoro o detoxe pečene a čriev
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
31.01.2020 17:50 Relax

Desatoro o detoxe pečene a čriev



Rozumná detoxikácia organizmu rešpektujúca uvedené pravidlá je vhodná takmer pre každého.


1. Dodržiavať pitný režim.

Pre celkovú pohodu a harmóniu tela je správny pitný režim nevyhnutný (min. 1,5 - 2,5 l denne). Najvhodnejšími nápojmi sú čistá voda, bylinkové čaje, čerstvé zeleninové a ovocné šťavy riedené vodou.

 

 

2. Obmedziť záťažové potraviny.

Ide najmä o cukor, mlieko, lepok, kávu a alkohol - všetky tieto potraviny zaťažujú trávenie a oslabujú činnosť sleziny, ktorá má v našom tele vplyv na obranyschopnosť, krvotvorbu a stav slizníc.

 

 

3. Potraviny bohaté na vitamíny a antioxidanty.

Zaraďte do jedálnička jablká, cviklu, čučoriedky, kyslú kapustu, slivky, jahody, mrkvu, cesnak a tiež bylinky: rozmarín, mätu či tymián.

 

 

4. Čo najviac času v prírode.

Pobyt na čerstvom vzduchu a správne dýchanie napomáhajú okysličeniu organizmu, povzbudzujú krvný obeh a prúdenie energie v tele, napomáhajú sústredeniu a navodzujú duševnú pohodu.

 

 

5. Pravidelný pohyb.

Prispieva k očiste tela i mysle. Nemusí ísť o náročné cvičenie, ideálne sú rýchlejšie prechádzky alebo naťahovacie cvičenia.

 

 

6. Dostatok spánku.

Spánok regeneruje telo, zlepšuje metabolizmus a látkovú výmenu, podporuje imunitu a zvyšuje duševnú odolnosť. Ideálne by sme mali chodiť spať pred 23. hodinou a celkovo si dopriať aspoň 7 - 8 hodín spánku denne.

 

 

7. Žiadne pôsty a hladovky.

Hladovky a pôsty spomaľujú metabolizmus, čo je pravý opak toho, čo v období detoxu potrebujeme. Telo pri nich prechádza na takzvaný krízový režim a po návrate k bežnej strave má väčšiu tendenciu k ukladaniu tukov.

 

 

8. Jesť pravidelne a v menších dávkach.

Pre telo je najlepšie, keď si jedlo rozdelíme do 5 - 6 menších dávok po 2 - 3 hodinách. Posledné jedlo dňa by sme si mali dať najneskôr 2 - 3 hodiny pred spaním.

 

 

9. Zvýšený príjem vlákniny.

Zaraďme do stravy ovocie a zeleninu. Z príloh v tomto porovnávaní vyhrávajú ovsené otruby, bulgur a pšenica. Naopak, najhoršie výsledky tu dosiahli cestoviny, ryža a najmä ryžové rezance, ktoré sú obľúbené najmä v ázijskej kuchyni.

 

 

10. Očista duše.

Nový rok a jar je najvhodnejším obdobím pre nové začiatky a vymetenie pavučín nielen zo skríň, ale aj z dna našich duší. Zbavme sa teda myšlienok a emócií, ktoré nás už dlhú dobu ťažili, a privítajme nový čas odpustením sebe aj ľuďom vo svojom okolí. Potlačovaná zlosť, hnev a nespokojnosť zraňujú pečeň a žlčník, čo sa môže prejaviť poklesom energie a zhoršením stavu očí, šliach, väzov a nechtov.

 

 

Aj na detox treba opatrne

V prípade dlhodobých zdravotných ťažkostí alebo niektorého druhu chronických ochorení je vhodné poradiť sa so svojím ošetrujúcim lekárom. Opatrní by mali byť najmä: alergici, ľudia s nízkym krvným tlakom, malé deti, tehotné ženy, dojčiace ženy, diabetici.

 

Detox je absolútne nevhodný pre: ľudí trpiacich rakovinou či iným závažným ochorením, všetkých, ktorí trpia niektorým z autoimunitných ochorení, osoby s akútnym infekčným ochorením (viróza, nádcha, chrípka, …).



reklama


Zdroj: Netky Barbora Lucivjanska

Foto:  Unsplash



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok