Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
8. aug. 2020Oskár
BratislavaBratislava 14°
Biblia
TV program
Moje Netky
06.07.2020 16:31 Zdravie
Detoxikujte svoju spálňu pre lepší spánok
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
06.07.2020 16:31 Zdravie

Detoxikujte svoju spálňu pre lepší spánok



Ak túžime po kvalitnom spánku, dôležité sú nielen naše návyky, ale aj prostredie, v ktorom zaspávame. Aké predmety do spálne nepatria a čo nám naopak môže pomôcť v ceste za zdravým spánkom?


Hoci si to možno nepripúšťame, prostredie, v ktorom spíme, má na nás veľký vplyv, a to najmä z dlhodobého hľadiska.

 

1. obrazovkám vstup zakázaný
Prvým a najdôležitejším krokom je detoxikovať svoju spálňu pred všetkými druhmi obrazoviek, a to vrátane mobilných telefónov.

 

Sledovaním televízie v posteli, prechádzaním Instagramu alebo odpovedaním na maily v spálni si koledujeme o poruchy spánku.

 

Je to predovšetkým kvôli skutočnosti, že všetky obrazovky, od notebookov cez iPady, telefóny a televízory, produkujú umelé modré svetlo, čo oneskoruje uvoľňovanie melatonínu, hormónu, ktorý produkuje spánok.

 

 

2. Kúpte si naozajstný budík
Pamätáte si na klasické budíky, ktoré nesmeli chýbať v žiadnej domácnosti? Kúpte si ich aj vy a nechajte svoje smartphony cez noc nabíjať v inej časti vášho bytu. Uvidíte, že si tým vytvoríte prirodzený návyk, a navyše sa vám bude aj lepšie vstávať.

 

3. Posteľ je základ
Základom každej spálne je posteľ a tá by mala byť kvalitná. Veď spánkom trávime takmer tretinu života. Rám postele, matrace aj vankúš, to všetko by malo byť kvalitné a vyrobené z udržateľných materiálov, ako je recyklovaná oceľ a bez prchavých organických zlúčenín (VOC), ktoré by mohli mať negatívny vplyv na kvalitu vzduchu v miestnosti.

 

Najlacnejšie matrace bývajú často vyrábané zo syntetických materiálov, ktoré nie sú pre spánok prínosné a skôr mu škodia. Stavte preto skôr na prírodné materiály, ako je vlna, organická bavlna či prírodný latex.

 

 

4. Nezanedbávajte obliečky
Pozor si dajte aj pri výbere samotnej obliečky. Všeobecne platí, že by ste mali spať v prírodných vláknach, ako je ľanová bielizeň, pretože tieto látky pomáhajú regulovať teplotu pri spánku tým, že podporujú prúdenie vzduchu okolo tela. Prírodné materiály v sebe neobsahujú tvrdé chemikálie, a preto nedráždia pokožku.

 

5. Poriadok nadovšetko
Dôležitým bodom pri spánkovej hygiene je tiež poriadok, ktorý by mal vládnuť celému okoliu postele. Vďaka upratanému prostrediu totiž naša myseľ odpočíva a nie je vystresovaná. Upracte si preto nočné stolčeky a umiestnite na ne iba nevyhnutnosti, ako je budík, voda a lampička. V okolí postele by potom nemali byť ani knihy či časopisy alebo vonné sviečky, ktoré môžu narušiť čistotu prostredia.



reklama


Zdroj: Netky Barbora Lucivjanska

Foto:  Unsplash



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok