Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
15. dec. 2019Ivica
BratislavaBratislava 10°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
16.09.2013 15:07 Domov
Deviatakov by o pár rokov mohli testovať z cudzích jazykov
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
16.09.2013 15:07 Domov

Deviatakov by o pár rokov mohli testovať z cudzích jazykov



BRATISLAVA – Už o niekoľko rokov by mohli deviatakov testovať aj z cudzích jazykov. Zatiaľ vedomosti žiakov opúšťajúcich základnú školu na národnej úrovni testujú len zo slovenčiny a matematiky, ide o tzv. monitor.


Testovanie pripravuje Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania. „Budeme vedieť, s akými jazykovými zručnosťami prichádzajú žiaci základných škôl na stredné školy, kde povinne z cudzích jazykov maturujú,“ uviedla na dnešnej tlačovej besede riaditeľka ústavu Romana Kanovská.

Zatiaľ nie je jasné, kedy by testovanie deviatakov z cudzích jazykov mohli spustiť a z akého jazyka budú testy písať. Momentálne je pripravený test z anglického jazyka. Podľa Kanovskej by najprv museli byť o týchto zmenách informovaní študenti prichádzajúci na druhý stupeň základnej školy, teda piataci. Zavedenie overenia schopností deviatakov z cudzích jazykov však závisí aj od toho, ako budú vyzerať osnovy na školách. V rámci zmien v štátnom vzdelávacom programe sa totiž uvažuje o tom, že by anglický jazyk nebol od tretieho ročníka na základnej škole povinný, uvažuje sa aj o tom, aby na druhom stupni vypadol druhý povinný cudzí jazyk. „Keď sa celkom vyrieši otázka, či bude jeden cudzí jazyk na druhom a prvom stupni základných škôl a ktorý cudzí jazyk to bude, tak potom, keď sa táto koncepcia ustáli, tak vieme nastaviť časový rozvrh testovania jazykov,“ doplnila Kanovská. Štátny vzdelávací program predložil Štátny pedagogický ústav na verejnú diskusiu, ktorá potrvá do konca októbra. 

V rámci projektu, počas ktorého odborníci pripravili test z anglického jazyka pre deviatakov, vznikla aj zbierka uvoľnených úloh pre učiteľov. „Keď budú s takýmito úlohami a testami pracovať so žiakmi na hodinách angličtiny v deviatom ročníku, tak ich pripravia na toto testovanie, ktoré sa v budúcnosti plánuje,“ doplnila Kanovská. 

V rámci odbornej konferencie k hodnoteniu kvality vzdelávania základných a stredných škôl dnes v Bratislave vystupujú aj hostia zo zahraničia. Ide o záverečnú konferenciu k projektu s názvom Hodnotenie kvality vzdelávania na základných a stredných školách v SR v kontexte prebiehajúcej obsahovej reformy vzdelávania. Jeden z hostí, nezávislý konzultant v tejto oblasti z Holandska Steven Bakker upozorňuje na to, že v postsocialistických krajinách prepukol „boom“ v testovaní a pri hodnotení vzdelávania na školách sa kladie priveľký dôraz na testovanie žiakov. Pri hodnotení testov však podľa neho existujú limity. „Škola, ktorá posunie študentov z úrovne F na úroveň B, by mohla byť považovaná za lepšiu školu ako tá, ktorá ho posunie z úrovne B na A,“ povedal dnes Bakker. Riaditeľka Národného ústavu certifikovaných meraní vzdelávania Kanovská nemá pocit, že by sa na Slovensku testovanie preceňovalo. „Nerobia sa rozhodnutia na základe výsledku monitoru deviatakov alebo maturity smerujúce k zániku školy alebo finančným rozdielom pri hodnotení škôl,“ hovorí Kanovská. Ak by však k tomu politika vzdelávacieho systému smerovala, mohlo by to podľa nej mať negatívny dopad na vzdelávací systém. „Prikláňame sa k tomu, že nestačí jeden test, ktorý by hovoril o kvalite školy, ale to, ako škola potiahla žiakov dopredu,“ uzavrela. 



reklama


Zdroj: NETKY.SK, SITA, TASR

Foto:  SITA



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok