Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
6. apr. 2020Irena
BratislavaBratislava 19°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
27.02.2014 16:55 Domov
Európska komisia chce riešiť sťažnosti spotrebiteľov na mobilné aplikácie
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
27.02.2014 16:55 Domov

Európska komisia chce riešiť sťažnosti spotrebiteľov na mobilné aplikácie



BRATISLAVA - Európska komisia sa chce s výrobcami mobilných aplikácií rozprávať napríklad o tom, že online hry by nemali obsahovať odkazy, ktoré priamo nabádajú deti, aby čokoľvek kupovali.


Európska komisia a členské štáty únie chcú riešiť problémy spotrebiteľov, ktorí sa sťažujú na mobilné aplikácie. "Viac ako 50 percent online hier je na európskom trhu ponúkaných v reklamách ,bezplatne´, napriek tomu, že často idú nakoniec ruka v ruke s niekedy dosť vysokými poplatkami za nákupy v rámci samotnej aplikácie," hovorí Ingrid Ludviková z Tlačového oddelenia Zastúpenia Európskej Komisie v SR. Spotrebitelia si podľa Európskej komisie často ani neuvedomujú, že prichádzajú o peniaze, pretože ich kreditné karty sú automaticky zaťažené platbou. Reklama „bezplatne stiahnuteľných“ hier, ktorých hranie nie je „zadarmo“, oslovuje najmä deti, upozorňuje Komisia.

 

Sťažnosti v tejto oblasti dostali euroúradníci z celej Európy. Preto sa Komisia začala stretávať so zástupcami štátnych orgánov na ochranu práv spotrebiteľov a veľkými technologickými firmami. "Predstaviteľov odvetvia aplikácií požiadame, aby sa v jasne stanovenom časovom horizonte zaviazali predložiť možné riešenia vedúce k primeranej ochrane používateľov aplikácií," uvádza Ludviková. Hovoriť chcú najmä o tom, že hry prezentované ako bezplatné by nemali pred spotrebiteľmi skrývať skutočné náklady. Ďalej by hry podľa Komisie nemali obsahovať odkazy, ktoré priamo nabádajú deti, aby čokoľvek kupovali. Otvoriť chcú tiež tému, aby spotrebitelia boli o možných poplatkoch riadne informovaní a úhrady za nákup by nemali byť automatické. 

 

Odvetvie s aplikáciami zamestnáva v celej EÚ viac ako milión ľudí. Podľa odhadov Európskej komisie spotrebitelia v Spojenom kráľovstve, Nemecku, vo Francúzsku, v Taliansku, Španielsku, Holandsku a Belgicku minuli v roku 2011 na online hry 16,5 miliardy eur. "Na to, aby toto odvetvie naplno využilo svoj potenciál však potrebuje spotrebiteľov, ktorí dôverujú jeho službám a produktom," dodáva Ludviková.



reklama


Zdroj: NETKY.SK, SITA, TASR

Foto:  SITA



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
reklama
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok