Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
18. sep. 2020Eugénia
BratislavaBratislava 14°
Biblia
TV program
Moje Netky
Miesto havárie lietadla An-148
Miesto havárie lietadla An-148
13.02.2018 15:29 Zahraničie
Experti spájajú haváriu An-148 s odlišným údajmi o rýchlosti v kabíne
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
13.02.2018 15:29 Zahraničie

Experti spájajú haváriu An-148 s odlišným údajmi o rýchlosti v kabíne



MOSKVA - Špecialisti Medzištátneho leteckého výboru (MAK) so sídlom v Moskve sa domnievajú, že faktorom, ktorý v nedeľu viedol k havárii lietadla An-148 Saratovských aerolínií, mohli byť odlišné údaje o rýchlosti lietadla zobrazené na prístrojoch v pilotnej kabíne. Táto situácia mohla vzniknúť vplyvom námrazy na vonkajších meračoch.


Ako informovala agentúra Interfax, toto konštatovanie je výsledkom predbežnej analýzy údajov, ktoré špecialisti MAK získali z čiernych skriniek havarovaného lietadla, ako aj na základe skúmania podobných nehôd z minulosti.

 

Špecialisti MAK predpokladajú, že "faktorom, ktorý zrejme viedol k vzniku mimoriadnej situácie, mohli byť odlišné údaje o rýchlosti letu na dvoch rôznych indikátoroch pilotov, čo súviselo s námrazou na (vonkajších) meračoch celkového tlaku". Námraza na nich sa vytvorila zrejme pre to, že nebol zapnutý systém ich ohrievania, citovala agentúra Interfax z vyhlásenia MAK.

 

Podľa MAK táto mimoriadna situácia sa začala rozvíjať zhruba dve a pol minúty po štarte, keď bolo lietadlo vo výške 1300 metrov a letelo rýchlosťou 465-470 kilometrov za hodinu. Po štarte z Moskvy lietadlo riadil autopilot. Piloti prevzali ručné riadenie, keď nastala kritická situácia. Lietadlo sa zrútilo v podmoskovskej oblasti po šiestich minútach letu. Zahynulo všetkých 71 ľudí na palube.

 

Experti MAK majú k dispozícii obe tzv. čierne skrinky. Z ich pamäťových modulov sa podarilo úspešne skopírovať všetky údaje, vrátane tých, ktoré sa týkajú posledného letu. Ide o údaje o priebehu letu i záznam diania v pilotnej kabíne, informovali zdroje v MAK s tým, že sa začalo s dešifrovaním záznamov. Na mieste pádu lietadla sa končí zhromažďovanie trosiek. Na prevoz do Moskvy pripravujú nájdené fragmenty tiel obetí leteckého nešťastia. Z kráteru s hĺbkou 2,5 metra budú pomocou žeriavu vytiahnuté motory havarovaného stroja.

 

Príčina leteckého nešťastia zatiaľ nie je známa. Ruské médiá označujú za najpravdepodobnejšiu príčinu námrazu, poruchu motorov alebo zlyhanie pilota.



reklama


Zdroj: TASR

Foto:  SITA



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok