Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
18. sep. 2019Eugénia
BratislavaBratislava 15°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
21.08.2019 16:37 Relax
Facebook predstavil nástroj, ktorý umožní obmedziť zber dát na cielenú reklamu
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
21.08.2019 16:37 Relax

Facebook predstavil nástroj, ktorý umožní obmedziť zber dát na cielenú reklamu



SAN FRANCISCO - Facebook spustil nástroj, ktorý umožní používateľom obmedziť, aké dáta o nich môže sociálna sieť zbierať z ostatných webstránok a aplikácií.


Takéto informácie Facebook využíva na cielenú reklamu. Spoločnosť v utorok oznámila, že do sociálnej siete pridáva sekciu, kde bude možné vidieť ich aktivitu, ktorú Facebook sleduje mimo svoje služby. Používateľ si bude môcť takéto sledovanie vypnúť alebo ho môže ponechať tak, ako to bolo dosiaľ.

Spomínaný nástroj nesie názov Off-Facebook activity (v preklade Aktivita mimo Facebooku). Facebook ho v utorok spustil v Južnej Kórei, Írsku a Španielsku. Kedy ho sprístupní aj v iných krajinách, zatiaľ nekonkretizoval a uviedol len, že v "nasledujúcich mesiacoch".

Používatelia sa k nástroju môžu dostať cez nastavenia v sekcii Vaše informácie na Facebooku. Prostredníctvom neho môžu vymazať z Facebooku históriu prehliadania a zabrániť mu v tom, aby sledoval ich budúce kliky či návštevy webstránok.

 

Spoločnosť tak nebude využívať informácie získané z aplikácií a webstránok na zacielenie reklám na sociálnej sieti a platformách Instagram a Messenger a tiež ich nevyužije pri zobrazovaní príspevkov, ktoré by sa používateľom mohli páčiť na základe ich činnosti.

 


Zablokovanie sledovania obmedzí počet cielenej reklamy, no nie celkový počet reklám, ktoré používateľ na Facebooku uvidí. Taktiež nezmení to, ako jeho činnosť na Facebooku využijú na zobrazovanie reklám. Aj napriek vypnutiu sledovania bude Facebook naďalej zbierať informácie o aktivite používateľov mimo jeho služby, no "odpojí" ich od ich profilov, čiže tieto dáta budú anonymné. Inzerenti nebudú vedieť, kto klikol na ich reklamu, ale len to, že niekto tak urobil.


Zavedenie nástroja oznámil generálny riaditeľ Facebooku Mark Zuckerberg ešte minulý rok, no jeho vytvorenie bolo podľa spoločnosti komplikované. Facebook uviedol, že chcel do tvorby zahrnúť aj používateľov,odborníkov na súkromie i politikov, čo viedlo k niektorým zmenám. Používatelia tak napríklad budú môcť odpojiť svoju aktivitu od konkrétnych stránok a aplikácií alebo sa opätovne k nektorej pripojiť, zatiaľ čo ostatné sledovanie bude do budúcnosti vypnuté.

Produktová manažérka Facebooku Stephanie Max uviedla, že spoločnosť predpokladá, že nástroj ovplyvní tržby, ale ako veľmi, nešpecifikovala. Ako však dodala, dať ľuďom "transparentnosť a kontrolu" je dôležitejšie.



reklama


Zdroj: SITA/netky BL

Foto:  Pixabay



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok