Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
7. dec. 2019Ambróz
BratislavaBratislava 10°
Biblia
TV program
Moje Netky
Anticenu dostali plagáty poslankyne Cigánikovej
Anticenu dostali plagáty poslankyne Cigánikovej
19.04.2016 13:39 Domov
FOTO Anticenu za najsexistickejšiu reklamu získala poslankyňa Janka Cigániková
ilustračné foto
ilustračné foto
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
19.04.2016 13:39 Domov

FOTO Anticenu za najsexistickejšiu reklamu získala poslankyňa Janka Cigániková



BRATISLAVA – Anticenu Sexistický kix za najsexistickejšiu reklamu roka dnes získala poslankyňa NR SR Janka Cigániková (SaS) za reklamu Zbavme sa zbytočných prekážok! Anticena je určená zadávateľom najsexistickejšej reklamy vo verejnom a internetovom priestore na Slovensku a udelili ju ženy z Aliancie žien – Cesta späť, ktorá je dcérskou organizáciou mimovládnej organizácie Aliancia žien Slovenska zameranej na obhajobu ženských práv.


Cigániková reklamou kandidovala na post poslankyne pred marcovými parlamentnými voľbami. Na fotografii má poslankyňa zobrazené nohy, obuté má červené lodičky, ktoré ladia s červenými nohavičkami, ktoré má vyzlečené a siahajú jej do polovice lýtok. „Asi ťažko môžem povedať, že sa z tejto ceny teším. Nie je to cena, na ktorú sa dá byť pyšný. Dostala som ju za sexistickú kampaň, ale podľa mňa moja kampaň vôbec nebola sexistická. Je to fotka k blogu, v ktorom som prezentovala riešenia strany SaS na to, ako sa zbaviť prekážok v podnikaní a zbytočných byrokratických prekážok. Keď som to len písala, nemalo to odozvu, preto som to riešila takýmto spôsobom,“ povedala na dnešnom vyhlásení Sexistického kixu Cigániková.

 

 

Za prihlásené reklamy hlasovala odborná porota aj verejnosť od marca do začiatku apríla, potom súťaž vyhodnotili. „V súťaži bolo 32 reklám, z toho väčšina boli odhalené ženské telá. Nominované boli aj dve politické reklamy a tri boli s jazykovým sexizmom,“ zhrnula na dnešnom odovzdaní spoluorganizátorka Sexistického kixu Diana Gregorová. Reklamy do súťaže posielala verejnosť, podľa Gregorovej prišla reklama Janky Cigánikovej do súťaže sedemkrát. Kompletný prehľad hodnotených reklám aj s počtom hlasom od verejnosti nájdu záujemcovia na internetovej stránke http://sexistickykix.sk

 

Anticena Sexistický kix vznikla, aby tematizovala problematiku sexizmu v reklame, upozornila na jeho dôsledky pre reálne životy ľudí, najmä žien a ponúkla verejnosti nástroj, ako vyjadriť nesúhlas so sexizmom v reklame. Sexistickú reklamu definujú organizátori ako reklamu, ktorá obsahuje zobrazenia, čo ponižujú, zosmiešňujú alebo znevažujú ľudí na základe pohlavia alebo rodu, a to najmä prostredníctvom stereotypných obrazov a sexuálnej objektivizácie. Objektivizáciou rozumejú zneužívanie zväčša ženských tiel, ako objektu na pripútanie pozornosti prostredníctvom sexualizovaného zobrazenia.



reklama


Zdroj: NETKY.SK, SITA, TASR

Foto:  internet



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

ilustračné foto
ilustračné foto

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok