Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
3. dec. 2020Oldrich
BratislavaBratislava 14°
Biblia
TV program
Moje Netky
Lexus RC 200t
Lexus RC 200t
16.02.2016 09:16 Relax
FOTO Lexus RC je prémiové kupé so sexepílom
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
16.02.2016 09:16 Relax

FOTO Lexus RC je prémiové kupé so sexepílom



BRATISLAVA - Nový Lexus RC je navrhnutý tak, aby k značke Lexus prilákal mladších zákazníkov.


Tí na dvojdverovom kupé iste ocenia vyzývavý a podmanivý dizajn s mimoriadnym pôžitkom z dynamickej a zároveň kultivovanej jazdy. Najmodernejšie vyspelé technológie sú pri RC samozrejmosťou. Pre záujemcov sú pripravené na výber dve pohonné jednotky. K dispozícii je plne hybridné RC 300h s motorom 2,5 litra a Lexus RC 200t s preplňovanou zážihovou jednotkou 2,0 litra. 

 

Dvojdverové kupé má celkovú dĺžku 4 695 mm, šírku 1 840 mm, výšku 1 395 mm a rázvor 2 730 mm. Nové RC zaujme nízkym profilom a široko rozkročeným postojom. Kompaktná kabína kontrastuje s agresívnym charakterom sebavedome rozšírených blatníkov a atletickými krivkami karosérie. 

Útulné prostredie kokpitu zameraného predovšetkým na vodiča je rozdelené na hornú oblasť zobrazovania a spodnú zónu s ovládacími prvkami. To umožní vodičovi rýchlu, intuitívnu a ergonomicky ideálnu prácu s vyspelými palubnými technológiami rozhrania HMI (Human Machine Interface).

 

V hornej časti určenej na zobrazovanie sa nachádza prístrojový panel a multifunkčný farebný 7" displej. Na športovo pojatom paneli so združenými prístrojmi teraz zaujme príkladne čitateľný rýchlomer a otáčkomer s veľkým priemerom, medzi ktorými sa nachádza centrálny multi-informační displej 4,2" ovládaný z volantu. 

 

V spodnej zóne určenej na ovládanie nájdeme rozvrstvenú stredovú konzolu, do ktorej je zabudovaná buď multimediálna sústava LDA (Lexus Display Audio) s ovládaním pomocou joysticku (v 8 smeroch), alebo navigácia typu EMVN (Electro Multi Vision Navigation). Na jej ovládanie je určený dotykový ovládač Lexus RTI (Remote Touch Interface) druhej generácie.

 

Pohonné jednotky
Lexus RC 300h je vybavený technológiou plnohodnotného hybridného pohonu, schopnou fungovať nezávisle v režime samotného spaľovacieho motora, samotného elektromotora, alebo ako spojenie oboch. Lexus RC 300h kombinuje výkonný elektromotor 105 kW (143 k) so zážihovým štvorvalcom 2,5 litra (Euro 6), využívajúcim technológiu duálneho vstrekovania paliva D-4S a Atkinsonov cyklus. Výsledkom je celkový výkon 164 kW (223 k) poháňajúci zadné kolesá – v závislosti od situácie nezávisle alebo spoločne. RC 300h akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,6 sekundy a rozbehne sa až na 190 km/h. Priemerná vykazovaná spotreba paliva je 4,7 l/100 km a emisie CO2 sú na úrovni len 108 g/km. O hladké radenie sa stará bezstupňová prevodovka E-CVT, ktorá disponuje aj možnosťou ručného radenia v šesťstupňovom sekvenčnom režime (Shiftmatic) s ovládaním pomocou páčok pod volantom.

 

Druhá motorizácia ponúka ľahký a kompaktný zážihový štvorvalec so zdvihovým objemom 1 998 cm3 a hmotnosťou iba 160 kg. Vďaka nemu Lexus RC 200t ponúka maximálny výkon až 180 kW (245 k) a najvyšší krútiaci moment 350 Nm. Vozidlo tak zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a rozbehne sa až na 230 km/h. Dosahuje pritom spotrebu paliva len 7,2 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 s hodnotou 166 g/km. Technológia D-4ST kombinuje vysokotlakové vstrekovanie paliva priamo do valcov a nízkotlakové vstrekovanie do nasávacieho kanála. Týmto spôsobom je zaistené optimálne a rovnomerné spaľovanie aj pri vysokom zaťažení motora a nízkych teplotách. Hnací moment preplňovaného dvojlitrového agregátu sa prenáša na zadné kolesá prostredníctvom osemstupňovej prevodovky SPDS (Sport Direct Shift), pôvodne vyvinutej pre vysokovýkonný model RC F. 

 

Bezpečnosť
Každý model značky Lexus bol navrhnutý tak, aby zaistil maximálnu úroveň aktívnej, pasívnej aj preventívnej bezpečnosti. RC stavia na jedinečnom systéme Lexus VDIM (integrované riadenie dynamiky vozidla) s prepracovaným bezpečnostným systémom Lexus na predchádzanie kolíziám (PCS), ktorého súčasťou je aj adaptívny tempomat (ACC).

 

Medzi ďalšími technológiami aktívnej bezpečnosti nájdeme systém na sledovanie mŕtvych uhlov (BSM), výstražný systém RCTA (Rear Cross Traffic Alert) upozorňujúci na vozidlá počas cúvania, systém na sledovanie jazdných pruhov (LDA), systém kontroly tlaku v pneumatikách s identifikáciou kolesa (AL-TPWS) a automatické diaľkové svetlá (AHB).

 

Do mimoriadne tuhej karosérie s príkladnou kompatibilitou v prípade kolízie s iným vozidlom je štandardne zabudovaných 8 airbagov. Vyskakovacia kapota ponúka čo najnižší čelný profil vozidla a súčasne zaisťuje optimálnu ochranu chodcov. 



reklama


Zdroj: NETKY.SK, SITA, TASR

Foto:  Toyota



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok