Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
2. dec. 2020Bibiána
BratislavaBratislava 14°
Biblia
TV program
Moje Netky
05.10.2020 17:15 Zdravie
Jesenná diéta vás očistí a pripraví na zimu: Vyskúšajte sezónny jedálniček
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
05.10.2020 17:15 Zdravie

Jesenná diéta vás očistí a pripraví na zimu: Vyskúšajte sezónny jedálniček



Konzumovať sezónne ovocie a zeleninu má veľké výhody a rozhodne by ste ich mali zaradiť na váš jesenný jedálniček. Všetko je čerstvé, a tým pádom aj omnoho zdravšie než paradajka bez chuti privezená zo Španielska.


Letné obdobie zmrzlín a sladkých kokteilov sotva skončilo a už sa na nás pomaly rúti vianočná pohoda s vyprážaným kaprom a sladkosťami.

 

Hovoríte si, ako to všetko vaša postava zvládne? Nenechávajte nič na náhodu, jesenná diéta vás očistí, zhodíte nejaké tie kilá a vaše telo pripravíte na zimu. Práve jeseň totiž ponúka celý rad sezónnych potravín, ktoré sú na chudnutie ideálne.

 

 

Čerstvé sezónne potraviny majú viac vitamínov a dôležitých látok, ktoré prospejú vášmu telu a pripravia ho na zimu. Jesenné potraviny navyše v obchodoch väčšinou nájdete za nižšie ceny ako tie zďaleka privezené. Ktoré jesenné plody by ste mali zaradiť na váš diétny jesenné jedálniček?

 

Farby na tanieri: Jesenné šaláty, ktoré potešia oko aj nasýtia a zahrejú

 

FOTO Všetky druhy a farby tekvíc: Poznáte ich názvy? Toto ste o nich možno nevedeli

 

Tekvica

Jesenná diéta by určite mala obsahovať tekvicu. Táto oranžová zelenina má pomerne nevýraznú chuť, a preto sa dá pripravovať na mnoho rôznych spôsobov. Tekvicu z deväťdesiatich percent tvorí voda a zvyšok je vláknina, ktorá pomáha správnemu tráveniu a očiste organizmu. Tieto vlastnosti z nej robia aj vhodnú potravinu pre diétu. Navyše obsahuje vitamíny C, B a minerály ako meď, železo, horčík a draslík.

 

Kel

Na jedení kelu je založená nejedna jesenná diéta, táto zelenina je totiž málo kalorická, bohatá na bielkoviny, a navyše predstavuje zásobáreň zdraviu prospešných látok. Kel znižuje riziko rakoviny, zlepšuje stav kostí, znižuje hladinu cholesterolu a pomáha v prevencii proti srdcovým chorobám a cukrovke.

 

Zeler

Jesenná diéta sa nemôže zaobísť ani bez zeleru. Zeler je známy svojím nízkym obsahom kalórií, a naopak veľkým množstvom prospešných látok. Zeler údajne obsahuje 80 rôznych vitamínov a minerálov, medzi nimi napríklad vitamín C, A, fosfor, vápnik draslík a zinok. Zeler podporuje trávenie, je vhodný pre osoby trpiace vysokým tlakom a priaznivo pôsobí aj na obličky.

 

Mrkva

Jesenný jedálniček musí obsahovať mrkvu. Vláknina z mrkvy totiž v žalúdku zväčší svoj objem a vďaka tomu sa budete cítiť sýti. Mrkva tiež obsahuje sodík, draslík, vápnik, horčík, železo a mnoho ďalších prospešných látok. Podobne ako tekvica sa dá pripraviť veľmi rôznorodo a vaša jesenné diéta by s ňou mala počítať.

 

Repa

Červená repa je vďaka svojim vlastnostiam základom mnohých rôznych diét a počítať s ňou by mal aj váš jesenný jedálniček.

 

Repa totiž vyplavuje z tkanív prebytočnú vodu, bráni ukladaniu tukov, pomáha s trávením a má detoxikačné účinky, kvôli čomu sa využíva hlavne u očistných diét. Navyše podobne, ako ostatná jesenná zelenina, obsahuje repa vitamíny (A, B, K) a minerály (horčík, železo). Červená repa aktivuje tvorbu červených krviniek a posilňuje imunitu.



reklama


Zdroj: Netky Barbora Lucivjanska

Foto:  Unsplash



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok