Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
21. aug. 2019Jana
BratislavaBratislava 28°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
17.07.2019 19:00 Relax
Koľko litrov vody máte za deň vypiť? Spočítajte si, koľko presne potrebujete
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
17.07.2019 19:00 Relax

Koľko litrov vody máte za deň vypiť? Spočítajte si, koľko presne potrebujete



Tušíte, koľko toho máte za deň vypiť? Riadiť sa smädom nestačí. V horúcich letných dňoch by ste mali mať fľašu vody neustále pri sebe.


Ak neviete, koľko by ste za deň mali vypiť tekutín, existuje vzorec, vďaka ktorému budete mať jasno.

 

Pri nedostatku vody sa tekutiny v tele zahusťujú, znižuje sa tlak, zhoršuje sa prekrvenie častí tela a človeku je z toho potom akurát slabo. Spočítajte si, koľko vody by ste mali počas dňa vypiť!

 

Mnoho ľudí sa mylne domnieva, že naše telo je natoľko chytré, že nám cez pocit smädu ukáže, kedy sa máme napiť. 

 

Dajte si pozor, v mnohých prípadoch telo signalizuje smäd až v momente, kedy je už čiastočne dehydrované. Indikátor smädu nie je tak spoľahlivý, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať, a je dôležité piť pravidelne.

 

 

Koľko teda vypiť?

 

Je pravda, že naše telo potrebuje pri bežnom fungovaní asi tri litre tekutín denne. Toto množstvo však nemusíte získať len z nápojov, veľa vody prijímate aj v potravinách, napríklad v zelenine, ovocí, mliečnych výrobkoch alebo polievkach. Pri vhodne zostavenom jedálničku stačí denne za bežnej situácie vypiť asi 1,5 až 2 litre.

 

Vypočítajte si ideálny prísun vody podľa vzorca:

 

Váha (kg) x 0,035 = denná potreba tekutín (v litroch)

 

- Za každých jedenásť kilogramov nadváhy si pripočítajte 0,25 litra vody.

 

- Za jednu šálku kávy si pripočítajte 0,3 litra vody.

 

A čo ak ste aquaholik? 

 

Existuje aj opačný extrém ako nedostatočné pitie vedúce k dehydratácii, a tým je prepitie sa, čiže aquaholismus. Ak sa snažíte vypiť štyri alebo aj päť litrov tekutín denne a nebeháte pri tom maratóny, je to zlé. 

 

Aquaholismus je totiž podobná závislosť ako na drogách alebo alkohole. Sú pri ňom nadmerne zaťažené obličky a hrozí strata minerálov z tela, že ide o život.



reklama


reklama


Zdroj: netky BL

Foto:  Unsplash



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok