Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
19. okt. 2020Kristián
BratislavaBratislava 14°
Biblia
TV program
Moje Netky
Špeciálna komisia Kongresu zverejnila výsledky vyšetrovania voči Boeingu
Špeciálna komisia Kongresu zverejnila výsledky vyšetrovania voči Boeingu
17.09.2020 13:18 Zahraničie
Kongres USA obvinil spoločnosť Boeing z havárií lietadiel 737 MAX
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
17.09.2020 13:18 Zahraničie

Kongres USA obvinil spoločnosť Boeing z havárií lietadiel 737 MAX



WASHINGTON - Špeciálna komisia Kongresu zverejnila výsledky vyšetrovania voči Boeingu. Podľa komisie viedlo porušenie bezpečnosti v spoločnosti k dvom haváriám lietadiel, pri ktorých zahynulo takmer 350 ľudí.


Dve nehody lietadla Boeing 737 MAX, pri ktorých zahynulo 346 ľudí, boli výsledkom zjavného porušenia bezpečnosti zo strany spoločnosti Boeing a amerického Federálneho úradu pre letectvo (FAA). K tomuto záveru dospela komisia Snemovne reprezentantov Kongresu USA.

 

Séria závažných chýb

Komisia poskytla správu o výsledkoch vyšetrovania, ktoré trvalo 18 mesiacov. Dokument zdôrazňuje, že katastrofy Boeingu 737MAX v Indonézii 29. októbra 2018 a Etiópii 10. marca 2019 nesúvisia s jednotlivou poruchou alebo chybami pilotov.

 

 

Autori správy označili zrútenia dvoch lietadiel za "výsledok série smrteľných technických chýb inžinierov Boeingu, nedostatku transparentnosti zo strany vedenia Boeingu a slabého dohľadu FAA".

 

Komisia je tiež presvedčená, že Boeing skryl informácie o problémoch modelu 737 MAX pred americkými orgánmi, FAA a pilotmi.

 

Spoločnosť uprednostnila konkurenčné preteky s Airbusom, uvádza sa v správe. Preto Boeing pri vývoji modelu 737MAX počítal výrobné ciele a zníženie nákladov za vyššiu prioritu ako bezpečnosť.

 

Spoločnosť bola navyše obvinená z nesprávnych záverov týkajúcich sa viacerých systémov použitých na výrobu lietadla. Boeing predovšetkým urobil mylné domnienky o konštrukcii a výkone lietadla, konkrétne o bezpečnostnom systéme, ktorého nezdokumentované vlastnosti spôsobili dve nehody.

 

 

Vyšetrovatelia poukázali na automatizovaný systém letovej kontroly (MCAS), ktorý na základe chybných údajov zo senzorov tlačil predný koniec lietadiel smerom nadol.

 

Komisia tiež kritizovala predstaviteľov FAA za podporu Boeingu.

 

Boeing uviedol, že aktívne spolupracoval na vyšetrovaní od jeho začiatku v roku 2019. Predstavitelia spoločnosti zdôraznili, že "odniesli si veľa tvrdých poučení z týchto katastrof a z chýb, ktoré k nim viedli".

 

Havárie lietadiel

Lietadlá Boeing 737 Max začali používať v roku 2017. V prevádzke ich bolo takmer 400. V marci roka 2019 boli všetky vyradené z prevádzky po dvoch tragických haváriách, ktoré nasledovali v krátkom čase po sebe.

 

Lietadlo indonézskych aerolínií Lion Air sa zrútilo do Jávskeho mora koncom októbra 2018 a lietadlo rovnakého typu patriace spoločnosti Ethiopian Airlines havarovalo začiatkom marca 2019 po štarte z letiska v Addis Abebe. Pri haváriách zahynulo 346 ľudí.



reklama


Zdroj: Reuters/Netky, Anna Mogilevskaia

Foto:  Pixabay, YouTube



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok