Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
17. sep. 2019Olympia
BratislavaBratislava 18°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
17.07.2018 13:14 Relax
Máte neustále chuť na sladké? Takto to dostanete pod kontrolu!
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
17.07.2018 13:14 Relax

Máte neustále chuť na sladké? Takto to dostanete pod kontrolu!



Často bojujete s chuťou na sladké? Tu je niekoľko rád, ako ju spoľahlivo ovládať.


Poznajú to najmä ženy. Keď to na nich príde, sú schopné zjesť na posedenie celú čokoládu a ešte si k tomu niečo pridať. Môžu za to hormonálne výkyvy, stres i únava, ale s jedlom rastie chuť, ako sa hovorí, a v tomto prípade to platí dvojnásobne. Čím viac si doprajeme, tým viac máme na sladké chuť. Je tomu tak hneď z dvoch dôvodov. Prvým je, že cukor je návykový a druhým, že sladkosti telu dodávajú len rýchle cukry, z ktorých nedokáže energiu čerpať dlhodobo. Preto máme stále potrebu ju dopĺňať. Ako inak, než ďalším cukrom.

 

Tento model však, pochopiteľne, nie je pre organizmus optimálny. Preto by bolo lepšie postupne nezdravé cukry z jedálnička vyradzovať. Zozačiatku to bude náročné, no zakrátko zistíte, že už ho až tak nepotrebujete. Pokiaľ sa teda rozhodnete pre redukciu sladkých pokrmov, či už kvôli chudnutiu, alebo zdraviu, je vhodné dodržať nasledovné odporúčania.

 

Podstatnou zložkou jedálnička sú bielkoviny. Tvoriť by mali 10 až 30 percent z celkového energetického príjmu v priebehu dňa. Podieľajú sa na raste svalovej hmoty, ale aj správnom fungovaní enzýmov a hormónov. Okrem toho zasýtia na dlhý čas, takže vás nebude trápiť hlad. Vhodné sú vajíčka, neochutené jogurty a tvarohy, kvalitný syr, strukoviny a v primeranej miere mäso.

 

Napriek tomu, že sa tuky vo všeobecnosti považujú za nezdravé, nie je to celkom pravda. Odborníci na výživu sa zhodujú na tom, že príjem zdravých tukov napomáha k tomu, že nepociťujeme potrebu jesť sladké. Vhodný je najmä losos, avokádo, orechy, olivy a olivový olej. Pokiaľ si kupujete mliečne výrobky, najmä jogurty, syry a mlieko, je lepšie uprednostniť plnotučné verzie.

 

Samozrejme, aj sacharidy samotné majú byť zastúpené vo vyváženej strave. Nie však v podobe bieleho rafinovaného cukru, ktorý obsahujú sladkosti. Tie možno nahradiť ovocím a zeleninou, prípadne sušenými ďatľami (tie, v ktorých nie je prídavok glukózového sirupu ani konzervačných látok), figami, v niektorých prípadoch, napríklad pri pečení, sa dá použiť aj med či sirup z agáve.

 

V boji s chuťou na sladké zohráva významnú úlohu aj voda. Dobrou voľbou je čistá neperlivá voda, minerálky sú na dennodenné pitie menej vhodné. Tu platí, že na každých 10 kilogramov hmotnosti by sme mali vypiť 3 dcl vody. Nakoľko pocit hladu a smädu má v mozgu na starosti to isté centrum, stáva sa, že práve dehydratácia, ktorú si neuvedomujeme, nás ženie k tomu, aby sme maškrtili. Pokiaľ si ale zabezpečíme pravidelný pitný režim, tomuto problému sa vyhneme.



reklama


Zdroj: netky IK

Foto:  Pixabay



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok