Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
Zatvoriť
Časová os: Logá svetových automobiliek
24. sep. 2021Ľuboš
BratislavaBratislava 26°
Biblia
TV program
Moje Netky
Tento článok sa nachádza v sérii Logá svetových automobiliek. Otvorte časovú os udalostí.
Vďaka Mercedesu máme na svete benzínové motory.
Vďaka Mercedesu máme na svete benzínové motory.
13.07.2021 16:09 Relax
Mercedes - Benz: Vznik automobilky s trojcípou hviezdou v logu
ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
13.07.2021 16:09 Relax

Mercedes - Benz: Vznik automobilky s trojcípou hviezdou v logu



Keď sa povie Mercedes, každého napadne hneď niekoľko variant vozidiel. Buď je to nablýskaná limuzína, športiak konkurujúci aj Ferrari či dokonca stajňa F1. Táto značka patrí medzi najstaršie na svete a v každom segmente, v ktorom sa objavila, je charakteristická svojou precíznosťou, kvalitou a schopnosťou spraviť z niečoho len to najlepšie.


Prvý model od Benza

Už pri zrode tejto automobilky pracovali na svojich výtvoroch samostatne a nezávisle jeden na druhom Gottlieb DaimlerCarl Benz. Benzov prvý "Mercedes" sa vyrábal viac ako 10 rokov. Do predaja sa dostal pod menom VICTORIA v roku 1893 a bol poháňaný len jednovalcovým motorom. V tom čase mu v Európe konkurovali už aj Rakúšania a Francúzi, avšak žiadne iné "auto" nemalo taký úspech. Dôvodom bolo jedno slovo – spoľahlivosť!!!

 

 

Názov Mercedes

Daimler sa rozhodol ísť na to inak. Začal spolupracovať s človekom, ktorý konštruoval motory pre lietadlá. Nebol ním nikto iný ako Wilhelm Maybach. Spoločne sa im podarilo vyrobiť prvý automobil na benzínový pohon. Bolo to začiatkom 20. storočia, desať rokov od uvedenia tohto automobilu na trh, keď sa dostalo do očí bohatému konzulovi Emilovi Jellinekovi. S Daimlerom spravili na aute viacero úprav a napokon v roku 1901 predstavili svoj spoločný výtvor. Nazvali ho po Jellinekovej dcére MERCEDES.

 

 

Do širšieho povedomia sa Mercedes dostal po takpovediac veľkom nešťastí pred jednými pretekmi. Všetky vozidlá im deň pred štartom zhoreli v garáži. Daimler preto požiadal o zapožičanie modelu 60. Auto nebolo stavané a upravené na túto trať, na aj tak všetkých konkurentov napokon porazilo. Priemerná rýchlosť vozidla sa pohybovala na úrovni 80 km/h.

 

Ďalšie známe meno do spolupráce 

Daimler a Benz však ešte stále pracovali nezávisle. Ich modely sa však stávali čoraz populárnejšími a obaja si boli vedomí toho, že buď si začnú navzájom konkurovať alebo sa spoja. Dokonca už ani Maybach, ako výrobca motorov pre lietadlá, im už nestačil. A toto všetko sa odohrávalo v 20. rokoch 20. storočia, teda už po konci 1. svetovej vojny. Pred samotnou veľkou fúziou však ešte Daimler zamestnal konštruktéra, o ktorom sa hovorilo, že je vychádzajúca hviezda. Keď vám povieme že išlo o Ferdinanda Porscheho, niet sa čomu diviť. Spolupráca Daimler – Porsche priniesla napríklad model SSK tzv. "Biely slon". Potom sa však celá výroba zastavila.  

 

 

Spojenie 

Nebyť iných okolností, Daimler a Benz by sa možno nikdy nespojili. V roku 1924 postihla svet hospodárska kríza a obidve "automobilky" mali zrazu problém prežiť. Ich fúziou teda zachránili jeden druhého pred možným krachom. DAIMLER – BENZ AG (MERCEDES-BENZ) vznikol 28. júna 1926. Mercedes bol zase v niečom prvý. Bola to prvá spoločnosť, ktorá ponúkala široký sortiment áut.

 

Strieborná sa stala ich súčasťou 

Typická strieborná farba Mercedesu má tiež za sebou zvláštny príbeh. Výrobca totiž na začiatku absolútne neplánoval, že jeho modely budú takpovediac "bezfarebné". Bol do toho zapletený dokonca aj Adolf Hitler. V roku 1934 bol už niekoľko mesiacov novým kancelárom Nemecka a chcel "svoju ríšu" presadiť aj v iných oblastiach, najmä tej športovej. Dozvedel sa o firme Mercedes-Benz a jej veľkom potenciáli. Do spoločnosti začalo prúdiť obrovské množstvo peňazí na vývoj modelu pre závody. Na generálke  mal byť prítomný dokonca aj samotný kancelár.

 

 

Všetko sa vyvíjalo až príliš dobre. Monopost s 12-timi valcamivýkonom 314 koní mal byť bezkonkurenčný, no prišlo na rad váženie. Každý monopost ktorý chcel pretekať, mal vážiť maximálne 750 kg. Biely Mercedes však túto hranicu presiahol o 1 kilogram. Do začiatku závodu už zostávalo málo času na to, aby sa menili jednotlivé komponenty, alebo sa niečo z vozidla odstránilo. Mechanici tak začali brúsiť ťažkú bielu farbu na celom povrchu auta, až sa dostali na samotný plech.

 

 

Strieborná farba, ktorá odráža slnečné lúče sa od tohto momentu stala súčasťou nemeckej automobilky. Asi si viete teda sami domyslieť, či mohol tento monopost nastúpiť do závodu, aj ako samotný závod dopadol. 

 

AMG
Skratka tvorená týmito tromi písmenami predstavuje spoločnosť, ktorá v roku 1965 vznikla preto, aby vyrobila motor pre Mercedes-Benz 300 SE. Po úspešných testoch sa agregát začal montovať pod kapotu McLarenu. Tri písmená znamenajú spojenie Wernera Aufrechta a Erharda Melchera, zatiaľ čo G predstavuje rodisko Aufrechta, skratku pre mesto Grossapach.

 

 

 



reklama


Zdroj: Netky Lukáš Čief

Foto:  Pixabay, Facebook



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

ilustračné foto
ilustračné foto
ilustračné foto

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok