Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
29. nov. 2021Vratko
BratislavaBratislava 26°
Biblia
TV program
Moje Netky
27.10.2021 14:51 Domov
MMA na Slovensku a v Česku už atakuje futbal a hokej! Potvrdil to nezávislý prieskum
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
27.10.2021 14:51 Domov

MMA na Slovensku a v Česku už atakuje futbal a hokej! Potvrdil to nezávislý prieskum



Len málo športov na svete sa v posledných rokoch teší takému enormnému záujmu ako MMA. Šport, ktorý bol v jeho začiatkoch takmer tabu, je dnes trendom. Podľa posledného prieskumu nezávislého špecialistu, firmy IPSOS, sa oň zaujíma stále viac ľudí.


V našich končinách nepochybne hlavne vďaka práci organizácie Oktagon MMA, ktorá je v tomto odvetví športovou jednotkou v Čechách i na Slovensku.

 

„Mnohí si často myslia, že sme mali len šťastie, že sme zachytili celosvetový trend a zviezli sa na ňom. To nie je pravda. Za šesť rokov existencie Oktagon MMA sme vlastnou svedomitou prácou dostali tento šport z úplného undergroundu na popredné miesta sledovanosti. No v okolitých krajinách, kde Oktagon nepôsobí – Rakúsko, Maďarsko, Nemecko – je MMA stále neznámy a nepochopený,“ konštatuje spoluzakladateľ organizácie Pavol Neruda.

 

Oktagon vznikol v roku 2016 ako projekt, ktorý mal obrovský potenciál, čo si uvedomovali jeho zakladatelia Pavol Neruda a Ondřej Novotný. No asi by ani oni sami neverili tomu, že v roku 2021 aj vďaka ich koncepčnej práci budú podľa renomovaného prieskumu o MMA vedieť dve tretiny Slovákov!

 

 

Dobrá šou a odmena za tvrdú prácu

 

Respondenti podľa výskumu vnímajú, že ide o atraktívny šport, ktorý prináša dobrú šou a prezentuje odmenu pre víťaza za tvrdú prácu. Zároveň je to pre nich športové odvetvie, v ktorom je bežnou záležitosťou maximálne fyzické aj psychické nasadenie. 

 

Na vzorke viac ako 800 opýtaných ľudí prieskum taktiež naznačil, že v súčasnosti sa teší väčšej sledovanosti na území Slovenska len hokej a futbal. Teda športy, ktoré majú niekoľkonásobne dlhšiu históriu a pracujú s omnoho vyšším rozpočtom na každej úrovni. Za MMA pritom zaostali všetky ostatné športy, napríklad aj obľúbený tenis, cyklistika, lyžovanie, box či golf.

 

 

 

„Toto bol vždy náš cieľ a sen, dostať sa medzi najsledovanejšie športy v Česko-Slovensku. Vedeli sme, že MMA je úžasný šport plný príbehov jeho aktérov a že si zaslúži byť na výslní. Od začiatku sa snažíme získavať srdcia bežnej verejnosti a sme veľmi radi, že sa nám to darí. Už od prvých turnajov môžeme stretávať v publiku celé rodiny a príjemných ľudí. Naši fanúšikovia nám robia obrovskú radosť a sme hrdí na publikum, ktoré máme,“ pokračuje úspešný rodák z Bratislavy Pavol Neruda.

 

 

Šport, ktorý napĺňa potenciál

 

Trend má v spoločnosti vysokú hodnotu. Aj preto chce byť každý šport a každá športová značka, rovnako ako tá obchodná, v tomto smere na najvyšších miestach. Podľa prieskumu sa takmer polovica opýtaných vyjadrila, že MMA je najrýchlejšie sa rozvíjajúcim športom súčasnosti.  

„Sme síce známi ako nikdy predtým, ukázali sme, že za krátku dobu dokážeme vytvoriť niečo skutočne veľké a populárne. Stvorili sme okolo seba vlastný priemysel. No z nášho pohľadu sme stále len na začiatku. Vidíme ešte obrovský potenciál na ďalší rast nielen na domácej scéne, ale aj v zahraničí,“ povedal Neruda.

 

Akí sú diváci Oktagonu?

 

Prieskum taktiež zisťoval, aký je profil najčastejších divákov Oktagonu. Najväčšiu MMA organizáciu v Česku a na Slovensku sledujú podľa štatistík najmä mladí ľudia pod 29 rokov. Z pohľadu vzdelania sú to často vysokoškolsky vzdelaní diváci, ktorí majú vyšší osobný príjem.

 

Dôležitou zložkou prieskumu je aj nákupný štýl opýtaných. Väčšina (71%) pravidelne sledujúcich divákov Oktagonu nakupuje v súlade s udržateľným rozvojom, sú tzv.  Green Shoppers. V tomto zmysle prieskum naznačil aj to, že medzi fanúšikov Oktagonu sa radia najmä diváci, ktorí idú po kvalite a nemajú problém si priplatiť za hodnotný produkt. Ich online schopnosti sú pritom na vyššej úrovni. Najväčšia vzorka sledujúcich sa podľa IPSOS-u zaraďuje medzi ľudí, ktorí sú radi v spojení s ostatnými, radi interagujú a sú emocionálne otvorení.

 

 

„Veľmi pozitívne prekvapil prieskum nášho publika. Zistenie, že naši fanúšikovia sú mladí, vysokoškolsky vzdelaní ľudia z vysokopríjmových skupín obyvateľstva je veľmi príjemné. Navyše ide z veľkej časti o ľudí, ktorí sa zaujímajú o udržateľnosť a lepší svet. Často to hovoríme a skutočne tomu aj veríme, že máme tých najlepších fanúšikov na svete. A sme radi, že to teraz máme aj čierne na bielom...“ dokončil sympatický spolumajiteľ Oktagonu.

 

 



reklama


reklama


Kríza, ktorú priniesol koronavírus, nás silno zasiahla. Vopred ďakujeme každému, kto zašle hoci len niekoľko centov na náš účet SK30 7500 0000 0040 2698 9329 Pomôžete tak ľudom, ktorí už roky pracujú pre vás, našich čitateľov, a to aj napriek nižšiemu platu či predĺženému pracovnému času.


Zdroj: Felícia Boronkayová Netky

Foto:  Oktagon MMA/ Instagram



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok