Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
21. okt. 2019Uršuľa
BratislavaBratislava 16°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
12.06.2017 12:06 Ekonomika
NASES predĺžila kontaktné hodiny pre verejnosť, poradia so štátnou e-schránkou
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
12.06.2017 12:06 Ekonomika

NASES predĺžila kontaktné hodiny pre verejnosť, poradia so štátnou e-schránkou



BRATISLAVA - Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) predĺžila kontaktné hodiny pre verejnosť. Cez pracovné dni sa občania operátorom dovolajú do 18:00, v stredu až do 21:00.


„Chceli sme vyjsť v ústrety aj viac zaneprázdneným občanom, ktorým je pohodlnejšie vybaviť si podobné záležitosti vo večerných hodinách,“ vysvetlil generálny riaditeľ NASES Norbert Molnár.

Ako v tlačovej správe uviedla NASES, stále viac ľudí sa zaujíma o prácu so svojou štátnou e-schránkou. Telefonickú pomoc pri manipulácii so svojou elektronickou schránkou v tomto roku využilo viac ako 25 tisíc občanov. Na kontaktné centrum NASES volá či píše denne takmer tristo občanov, čo je o tretinu viac ako na začiatku roka a štyrikrát viac ako v rovnakom období minulého roka. Kontaktné centrum poskytuje telefonický a online servis k práci s e-schránkami a s portálom slovensko.sk.

Pracovníci kontaktného centra väčšinou riešia požiadavky spojené s prácou v elektronickej schránke, alebo pomáhajú občanom s inštaláciou programov potrebných na vstup do schránky či elektronické podpisovanie. Okrem klasických požiadaviek sa však podľa NASES často objavujú aj sťažnosti, ktoré sú nad rámec jej kompetencií. Občania žiadajú napríklad právne poradenstvo v susedských sporoch či rady pri majetkovom vysporiadaní, snažia sa riešiť reklamácie kúpeného tovaru alebo podvody pri internetovom predaji.

Niektoré požiadavky sú podľa agentúry kuriózne. „Obrátil sa na nás napríklad občan, ktorému vadilo, že na filmy prístupné od 15 rokov chodia do kina aj 10-ročné deti, nech s tým niečo urobíme. V týchto prípadoch však pomôcť nevieme,“ skonštatoval Molnár.

Od 1. júla tohto roku budú firmám so sídlom v SR zapísaným v obchodnom registri zasielané úradné rozhodnutia či oznámenia výhradne prostredníctvom elektronických schránok. Do elektronickej schránky je možné prihlásiť sa cez portál slovensko.sk. Na prístup do schránky je potrebný občiansky preukaz s čipom s aktivovaným bezpečnostným osobným kódom (BOK), počítač, prístup na internet, čítačka a príslušný softvér.

K 5. júnu 2017 malo 123 316 štatutárov vybavený elektronický občiansky preukaz s čipom s BOK a 28 567 štatutárov malo občiansky preukaz s čipom, avšak nemalo k nemu BOK. "V prípade, ak máte občiansky preukaz s čipom a nemáte k nemu BOK, je potrebné zastaviť sa na oddelení dokladov, pretože bez BOK nie je možné prihlásiť sa do e-schránky," upozorňuje NASES.

O vydanie občianskeho preukazu s čipom či aktiváciu bezpečnostného osobného kódu môžete požiadať na ktoromkoľvek zo 76 oddelení dokladov na celom Slovensku. Aktuálne je priemerná čakacia doba na podanie žiadosti o vydanie dokladov 55 minút.
 



reklama


Zdroj: SITA

Foto:  Thinkstockphotos



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok