Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
31. okt. 2020Aurélia
BratislavaBratislava 14°
Biblia
TV program
Moje Netky
Prípady z roku 2016 boli právoplatne sankciované až minulý rok.
Prípady z roku 2016 boli právoplatne sankciované až minulý rok.
17.05.2020 09:30 Ekonomika
Päť bánk pôsobiacich na Slovensku dostalo finančné sankcie
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
17.05.2020 09:30 Ekonomika

Päť bánk pôsobiacich na Slovensku dostalo finančné sankcie



BRATISLAVA - V minulom roku nadobudli právoplatnosť sankčné rozhodnutia voči piatim bankám na Slovensku za používanie nekalých obchodných praktík pri komunikácii o legislatívnych účtoch. Vyplýva to z Výročnej správy Národnej banky Slovenska (NBS) za minulý rok.


Pokutované banky 

Dotknuté banky uviedli, že išlo ešte o staršie prípady, najmä z roku 2016, a prípadné nedostatky odstránili. Sankčné rozhodnutia, ktoré nadobudli právoplatnosť vlani v júni, sa týkali Slovenskej sporiteľne, VÚB banky, Tatra banky, ČSOB banky a Prima banky Slovensko.

 

Legislatívne účty 

Právoplatnými rozhodnutiami im boli uložené pokuty od 8000 do 28 000 eur. Povinnosť bánk poskytnúť na žiadosť klienta tzv. legislatívne účty ako základný bankový produkt a platobný účet so základnými funkciami sa zaviedla v roku 2016. Ide o typ bežných účtov, pri ktorých je zákonom regulovaná cena za ich vedenie. Tieto účty musia spĺňať základné platobné funkcie spojené s bežným účtom.

 

 

Vyjadrenia všetkých pokutovaných bánk 

"Zistené nedostatky sa týkali individuálneho postupu niekoľkých poradcov v pobočkách. Keďže nám záleží na tom, aby sme poskytovali služby v súlade so zákonom, našich poradcov sme preškolili a vyrobili pre nich aj špeciálnu pomôcku, aby sa im lepšie komunikovalo s klientom o legislatívnych účtoch," uviedla hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Marta Cesnaková.

 

ČSOB banka uviedla, že bola a je pripravená produkt poskytovať v súlade s legislatívou. "Zamestnanci sú pravidelne školení aj v tejto oblasti tak, ako ukladá zákon. Vzhľadom na skutočnosť, že v čase vykonávania dohľadu išlo ešte o nové produkty, mohlo v ojedinelých prípadoch dôjsť k neúmyselnému individuálnemu pochybeniu zapríčinenému skôr komunikačným nepochopením sa pri osobnom kontakte medzi oboma stranami. Okamžite po ich zistení sme pristúpili k náprave," doplnila hovorkyňa banky Anna Jamborová. 

 

 

Nápravu prijala aj VÚB banka, ktorá tiež upozornila, že ide o starší prípad. "Ide o prípad ešte z roku 2016, krátko po jednej z viacerých úprav základného bankového produktu a zároveň implementácie európskej smernice, ktorá zaviedla platobný účet so základnými funkciami. Vzhľadom na to došlo k uvedeným zlyhaniam, ktoré banka odstránila," vysvetlil hovorca banky Dominik Miša.

 

Tatra banka tiež uviedla, že pokuta sa týka prípadu z roku 2016 a urobila kroky, aby ponúkanie produktu bolo v súlade so zákonom. "Hneď po doručení informácie o priebehu a nálezoch kontroly zo strany NBS sme prijali opatrenia vrátane preškolení zamestnancov, aby poskytovanie dotknutého produktu bolo v plnom súlade s legislatívou," dodal hovorca Tatra banky Boris Fojtík.

 

 

 

 



reklama


Zdroj: TASR/Netky Lukáš Čief

Foto:  Pixabay, Pexels



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok