Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
Zatvoriť
Časová os: Koronavírus
22. okt. 2020Sergej
BratislavaBratislava 14°
Biblia
TV program
Moje Netky
Tento článok sa nachádza v sérii Koronavírus. Otvorte časovú os udalostí.
Ľudia vo veľkom začali na potraviny pozerať inak.
Ľudia vo veľkom začali na potraviny pozerať inak.
17.05.2020 09:50 Domov
Počas koronakrízy sa zmenila situácia v slovenskom potravinárstve
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
17.05.2020 09:50 Domov

Počas koronakrízy sa zmenila situácia v slovenskom potravinárstve



BRATISLAVA - Pandémia koronavírusu prestavila správanie a potreby spotrebiteľa v oblasti potravín. Slovenské potravinárstvo tak zažíva podľa zástupcov potravinárov počas koronakrízy zmenu, šancu presadiť sa dostávajú malí predajcovia a kvalitné výrobky.


Fáza hromadenia zásob 

"Niektoré trendy spred krízy zosilneli, iné sa vytvorili nanovo, mnohé budú pokračovať a niektoré s odznením pandémie vymiznú. Vo fáze hromadenia zásob ľudia napríklad kupovali desiatky kíl cestovín a ryže alebo precízne študovali zloženie potravín, kedy napríklad potraviny zamerané na určité typy vitamínov okamžite mizli zo skladov," konštatovali slovenskí potravinári.

 

 

Reštaurácie odpadli 
Zmenené trendy v slovenskom potravinárstve potvrdzuje napríklad Jana Baková, obchodná zástupkyňa z gazdovia.sk. Hovorí, že pred krízou až 75 % ich obratu tvorili hotely a reštaurácie, ktoré zrazu odpadli. Štvrtina boli koncoví zákazníci a tam to bolo konštantné. Práve v tomto segmente koncového zákazníka im kríza priniesla nárast počtu nových zákazníkov a tí podľa jej slov zatiaľ aj ostávajú.

Najžiadanejšie potraviny 
Hovorí, že počas pandémie bolo najžiadanejšie čerstvé mäso, mäsové konzervy, múka, zeleninové a ovocné bedničky a mrazené výrobky ako pirohy zo zemiakového cesta.

 

 

Platba kartou

Počas pandémie nabral ešte viac na význame bezkontaktný styk a bezhotovostný styk. Je minimum zákazníkov, ktorí chcú platiť hotovosťou. "Cez 90 % klientov využilo možnosť platiť bezhotovostne a bezhotovostne si vracajú aj drobné preplatky," uviedla Boková.

 

Spájanie 
Ďalším javom podľa potravinárov je, že sa pospájali výrobcovia menších potravín i fariem s distribučnými kanálmi a vytvára sa tak dobre fungujúci systém rozvozu, ktorý reaguje na špecifické potreby obyvateľstva.

 

 

 



reklama


Zdroj: SITA/Netky Lukáš Čief

Foto:  Facebook, TASR



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok