Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
1. mar. 2021Albín
BratislavaBratislava
Biblia
TV program
Moje Netky
Tentoraz si dali podvodníci záležať.
Tentoraz si dali podvodníci záležať.
08.12.2020 10:40 Domov
Pozor na podvodné maily s logom Slovenskej pošty! Od klientov požadujú ďalšie poplatky
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
08.12.2020 10:40 Domov

Pozor na podvodné maily s logom Slovenskej pošty! Od klientov požadujú ďalšie poplatky



BRATISLAVA - Slovenská pošta upozorňuje verejnosť na nové typy podvodných e-mailov, ktoré sú najnovšie zamerané na poplatky za preclenie tovaru. Veľa ľudí totiž dostáva v mene Slovenskej pošty podvodné e-maily, ktoré ich vyzývajú na uhradenie poplatku za preclenie zásielky.


Zneužitie loga 

Ako informovala hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková, aj v tomto prípade ide o zneužitie loga pošty a preto by klienti nemali na takéto emaily reagovať. "Slovenská pošta nikdy nežiada poplatky prostredníctvom e-mailov či SMS, a to ani pri colnom konaní. Clo aj poplatok za colné konanie zaplatí klient priamo pri doručení zásielky," vysvetlila Iveta Dorčáková.

 

 

Ako to vyzerá? 
Ako upozorňuje Slovenská pošta, okrem týchto podvodných e-mailov sa stále objavujú aj iné falošné e-maily či SMS správy pod hlavičkou Slovenskej pošty, požadujúce od adresátov úhrady poplatkov za doručenie zásielky. Ak klient akceptuje túto falošnú požiadavku, webový odkaz ho presmeruje rovno na platobnú bránu, kde má zadať údaje zo svoje platobnej karty. Klienti by sa však mali mať podľa pošty na pozore, pretože ani v tomto prípade nie je odosielateľom Slovenská pošta.

 

 

Veľmi dôležité pravidlo Slovenskej pošty 
Na falošné e-maily upozorňuje Slovenská pošta aj na svojej webovej stránke, kde sú uvedené informácie, ako zákazníci rozlíšia, že ide o podvodný mail. Na stránke sú aj ukážky, ako môžu takéto falošne maily vyzerať. Dôležitá je aj ostražitosť adresátov, ktorí dostanú takéto podvodné e-maily, aby na ne nereagovali. Základné faktory, podľa ktorých klienti pošty rozpoznajú, že ide o podvod, je okrem iného skutočnosť, že Slovenská pošta nikdy nežiada úhradu žiadnych poplatkov prostredníctvom e-mailov alebo SMS!!!, a to ani za colné konanie.

 

Postup pri zásielkach z cudziny 
Ak klient dostane zásielku z cudziny, pošta ho najskôr písomne vyzve a colné konanie si vybaví sám alebo prostredníctvom pošty na základe splnomocnenia. Pošta elektronicky pýta od klienta iba potrebné podklady potvrdzujúce hodnotu tovaru (výpis z účtu o platbe za tovar, účet z obchodu, detail transakcie) a druh tovaru (objednávka, faktúra, proforma faktúra, snímka z e-shopu).

 

 

V mene zákazníka podáva elektronické colné vyhlásenie prostredníctvom bezpečného komunikačného kanála na príslušný colný úrad. Colník vydá rozhodnutie s výmerom platieb a prepustí zásielku, Slovenská pošta ju doručí adresátovi. Zákazník tak na jednom mieste uhradí colné poplatky a poplatok za službu zastupovanie v colnom konaní. Colné poplatky odvedie Slovenská pošta finančnej správe.

 

Rady 

Ak adresát dostane podvody (phishingový) email, Slovenská pošta odporúča vždy kontrolovať odosielaciu adresu a zároveň nereagovať na podozrivé e-maily a nezadávať žiadne údaje z platobnej karty.

 

 

"Ak by klienti na tieto podvodné maily už zareagovali a uhradili požadovanú sumu, čím im bola spôsobená škoda, odporúčame im obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní," dodala Iveta Dorčáková.
 



reklama


Zdroj: SITA/Netky Lukáš Čief

Foto:  Pixabay, Pexels, Unsplah



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok