Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
16. okt. 2019Vladimíra
BratislavaBratislava 12°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
06.06.2017 11:27 Ekonomika
Pozrite si, ktoré firmy sú najhodnotnejšími BrandZ Top 100 najhodnotnejších značiek sveta
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
06.06.2017 11:27 Ekonomika

Pozrite si, ktoré firmy sú najhodnotnejšími BrandZ Top 100 najhodnotnejších značiek sveta



BRATISLAVA - Technologickí giganti Google, Apple, Microsoft, Amazon a Facebook okupujú prvých päť priečok rebríčka 2017 BrandZ Top 100 najhodnotnejších značiek sveta, ktorý uverejnili spoločne WPP a Kantar Millward Brown.


Ako spoločnosti informovali, všetky tri firmy si udržali svoje pozície z vlaňajška. Hodnota značky Google narástla za posledný rok o 7 % na 245,6 mld. USD, v prípade Apple o 3 % na 234,7 mld. USD a Microsoft si pripísal 18 % na 143,2 mld. USD.

Spoločnosť Amazon sa vyšvihla zo siedmeho na štvrté miesto. Amazon dosiahol najväčší nárast dolárovej hodnoty zo všetkých značiek v rebríčku Top 100, rástol o 40,3 mld. USD, čiže o 41 % na 139,3 mld. USD. Facebook na piatej priečke rástol o 27 % na 129,8 mld. USD. Ako WPP a Milward upozornili, štvrtina celkovej hodnoty všetkých značiek zastúpených v rebríčku je tvorená súčtom hodnoty prvých piatich značiek rebríčka, čím len zdôrazňujú svoje dominantné postavenie na súčasnej obchodnej mape sveta.

Šiesta priečka patrí telekomunikačnému operátorovi AT&T, na siedmom mieste sa umiestnila Visa. Čínska značka Tencent postúpila z jedenásteho miesta na ôsme, vďaka rastúcej návštevnosti svojej sociálnej platformy WeChat. Adidas bol najrýchlejšie rastúcou značkou v percentuálnom náraste (+ 58 %, 8,3 miliardy dolárov), nasledovaný čínskou značkou prémiového alkoholu Moutai (+ 48%, 17 miliárd dolárov).

V tomto roku vzrástla celková hodnota všetkých značiek rebríčka Top 100 o 8 % na 3,64 bil. USD, kým vlani to bol rast o 3 %. Počet značiek s hodnotou presahujúcou 100 mld. USD vzrástol zo šesť na deväť. Celková hodnota značiek rebríčka vzrástla od roku 2006, kedy bol rebríček uvedený prvýkrát, o 152 %.

Obchod bol pre tento rok najrýchlejšie rastúcou kategóriou, zvýšil svoju hodnotu za posledných 12 mesiacov o 14 %. Hlavnými ťahúňmi rastu sú online obchodné značky Amazon a Alibaba, ktoré ako väčšina pôvodne internetových značiek rozširujú svoje obchodné kanály o kamenné obchody. Celková hodnota značiek online obchodníkov vzrástla od roku 2006 o 388 %, zatiaľ čo hodnota tradičných obchodných značiek klesla o 23 %, pretože si podľa zostavovateľov rebríčka dali načas s prispôsobením svojej ponuky a rozšírením o online.

Tab. The BrandZ Top 10 Najhodnotnejších značiek sveta 2017
 

Poradie 2017 Značka Kategória Hodnota značky 2017 (miliardy USD) Zmena v hodnote značky Poradie 2016
1 Google Technológie 245,581 +7 % 1
2 Apple Technológie 234,671 +3 % 2
3 Microsoft Technológie 143,222 +18 % 3
4 Amazon Retail 139,286 +41 % 7
5 Facebook Technológie 129,8 +27 % 5
6 AT&T Telekom 115,112 +7 % 4
7 Visa Platby 110,999 +10 % 6
8 Tencent Technológie 108,292 +27 % 11
9 IBM Technológie 102,088 +18 % 10
10 McDonald’s Rýchle občerstvenie 97,723 +10 % 9



(1 EUR = 1,1249 USD)



reklama


Zdroj: SITA

Foto:  SITA



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok