Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
Zatvoriť
Časová os: Koronavírus
19. apr. 2021Jela
BratislavaBratislava
Biblia
TV program
Moje Netky
Tento článok sa nachádza v sérii Koronavírus. Otvorte časovú os udalostí.
Práca z domu a z postele predstavuje riziko pre naše telo
Práca z domu a z postele predstavuje riziko pre naše telo
20.02.2021 17:15 Zaujímavosti
Práca z domu alebo z postele je momentálne populárna, je však bezpečná?
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
20.02.2021 17:15 Zaujímavosti

Práca z domu alebo z postele je momentálne populárna, je však bezpečná?



SLOVENSKO- V momentálnej pandemickej situácii vyzerá u mnohých ľudí „homeoffice“ alebo práca z domu často ako práca z postele. Je to pre naše telo bezpečné?


Mnohým ľuďom vystriedala posteľ rannú cestu do práce. Namiesto pekných šiat, obleku, či bežného oblečenia zostávajú v pyžamách a  pod paplónom.

 

 

Pre niektorých je to sen, pre iných nočná mora. Ak však zostávame príliš dlho v posteli, môže to spôsobiť viacero zdravotných, psychologických aj fyzických problémov. A aj keď si ich teraz nevšimnete, pretože vás možno nebolia až tak veľmi nohy, či chrbát, mohli by sa neskôr v živote prejaviť nepriaznivé účinky, možno aj trvalé.

 

Následky práce z postele

 

Odborníci tvrdia, že bez ohľadu na to, či sa práci z postele dá vyhnúť, alebo nie, nie je to pre naše telo dobré, preto je veľmi dôležité meniť naše pracovné polohy. Keď sa rozhodnete pracovať z postele a budete tráviť väčšinu času v jedinej pohodlnej polohe, na mäkkom matraci, spôsobuje to napätie v ostatných častiach tela, hoci v danej chvíli necítite nepohodlie.

 

 

Často to vedie k trvalým následkom. Tie sa môžu prejaviť trvalou stuhnutosťou chrbta, artritídou, bolesťou kostí, väzov a svalov na krku, ktoré umožňujú pohyb. 

 

 

Susan Hallbeck, riaditeľka inžinierstva systémov zdravotnej starostlivosti na klinike Mayo, jednej z najväčších lekárskych výskumných inštitúcií v USA v rozhovore pre BBC odporúča zvoliť radšej vzpriamené sedenie na kresle, či stoličke a zameranie sa na „neutrálne držanie tela“.

 

 

Ak predsalen chcete pracovať z postele, zrolujte vankúš a podložte si ho pod spodnú časť chrbta, aby ste mali bedrovú oporu, vankúše si dajte pod kolená, pokúste sa oddeliť displej od klávesnice (ak je to možné) a vložte displej do výšky očí.

 

Čokoľvek robíte, mali by ste sa vyvarovať ležaniu na bruchu. Keď napríklad píšete v lehu, veľmi namáhate krk i lakte.

 

„Ak budete pracovať dlho z domu“ - a väčšina odborníkov predpovedá, že to tak asi bude dlhšiu dobu - „skutočne sa oplatí investovať do dobrej pracovnej stoličky“ dodáva Hallbecková.

 

 

Vplyv na mozog

 

Keď pracujete dlhú dobu z postele, nielenže to potenciálne fyzicky zruinuje telo, ale je to zlé i pre spánkové návyky. "Ako špecialisti na spánok máme tendenciu odporúčať, aby posteľ slúžila pre tri S: spánok, sex alebo keď ste chorí." To je všetko, “ hovorí Rachel Salas, docentka neurológie a expertka na spánok na univerzite Johns Hopkins University v Marylande.

 

 

Mozog a telo si nakoniec prestanú spájať posteľ s odpočinkom a môže vzniknúť nespavosť, vďaka ktorej sa vám bude ráno veľmi ťažko vstávať. Odborníci z USA to prezieravo nazvali "koronasomnia". Pretože insomnia predstavuje nespavosť.

 

S prácou v posteli to naozaj netreba preháňať!

 

Súvisiaci článok: Vláda nariaďuje zamestnancom povinnú prácu z domu



reklama


Zdroj: Netky Kristýna Peštová

Foto:  Unsplash



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok