Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
16. apr. 2021Dana
BratislavaBratislava
Biblia
TV program
Moje Netky
Elektromobilita napreduje veľmi pomaly
Elektromobilita napreduje veľmi pomaly
12.09.2017 07:21 Ekonomika
Predaju elektromobilov sa nedarí, ani zďaleka nenapĺňajú ciele predaja
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
12.09.2017 07:21 Ekonomika

Predaju elektromobilov sa nedarí, ani zďaleka nenapĺňajú ciele predaja



BRATISLAVA – Automobilkám zameraným na predaj elektromobilov sa veľmi nedarí. Štúdie hovoria o slabom marketingu, ktorý by dokázal užívateľov presvedčiť o tom, že je to tá správna voľba pri ktorej dokážu ušetriť nemalé peniaze a šetriť životné prostredie.


Environmentálna mimovládna organizácia Transport & Environment (T&E) prišla s doterajšími výsledkami prieskumu, ktoré hovoria o tom, v akom pomere jazdia vozidlá v krajinách EÚ, v závislosti od ich druhov motorov. Pomer elektrických vozidiel s batériou je oproti vozidlám s konvenčným motorom veľmi nízky, a to 20 ku 417.

 

Výsledky štúdie upozorňujú, že elektromobilita nenapreduje tak, ako by si mnohí želali. Podľa expertov je za tým nízka ponuka elektrických modelov a príliš nízke náklady vynaložené na marketing. „Väčšine automobiliek sa nedarí splniť ich vlastné ciele pre predaj elektrických vozidiel, pretože sa samy málo snažia,“ uviedla expertka T&E Julia Hildermeierová.Automobilky to však vnímajú inak. Chybu sa snažia preniesť na jednotlivé vlády, ktoré im neposkytujú dostatok štátnych dotácií a dobíjacích staníc.

 

 

„Skutočnosť je taká, že keby výrobcovia automobilov poskytovali širší výber, reklamovali a predávali vozidlá agresívnejšie, podarilo by sa im splniť ich vlastné ciele a znížiť emisie,“ uviedla odborníčka. „Európske automobilky by si mali siahnuť do vrecka a zamerať pozornosť na čisté vozidlá skôr ako na oživovanie trhu so zastaranými znečisťujúcimi naftovými vozidlami,“ dodala Hildermeierová.

 

Mimovládka zistila, že skutočný počet ponúkaných modelov je ešte nižší ako 20. Časť z nich ani nie je vystavovaná u predajcov, týka sa to napríklad modelov Ampera a Bolt od automobilky Opel/Vauxhall, Hyundai Ioniq či BMW i3, na ktoré si potencionálni zákazníci pekne dlho počkajú, kým k nim ich vozidlo dovezú.

 

 

 T&E vypočítala, že náklady na reklamu vozidiel s nulovými emisiami automobilky v štátoch ako Nemecko, Francúzsko či Nórsko vynakladajú iba 2,1% z rozpočtu a 1,6% na reklamu hybridných vozidiel. Podľa mimovládky stratégia automobiliek nie je rýchly rast, ale skôr odpoveď na latentný dopyt zo strany odvážnejších zákazníkov.

 

K prelomeniu spotrebiteľského ostychu prispieva aj zdieľanie elektrických áut v mestách. Na prelome augusta a septembra ich v spolupráci s automobilkami, predajcami a energetickými firmami spustili Bratislava aj Trnava. Ich spustenie sprevádzali aj marketingové podujatia pre širokú verejnosť.

 



reklama


Zdroj: netky KZ

Foto:  TASR



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok