Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
28. jan. 2022Alfonz
BratislavaBratislava
Biblia
TV program
Moje Netky
Vybudovanie križovatky, ktorá prepojí D1/D4, odkloní kamiónovú dopravu z Bratislavy.
Vybudovanie križovatky, ktorá prepojí D1/D4, odkloní kamiónovú dopravu z Bratislavy.
01.10.2021 18:43 Domov
Prepojiť diaľnice D1 a D4 pri Bratislave by sa mohlo podariť už do dvoch rokov!
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
01.10.2021 18:43 Domov

Prepojiť diaľnice D1 a D4 pri Bratislave by sa mohlo podariť už do dvoch rokov!



BRATISLAVA - Dokončenie kľúčovej križovatky v čo najkratšom čase môže zabrániť dopravnej katastrofe.


Prepojiť diaľnice D1 a D4 pri Ivanke pri Bratislave by sa mohlo podariť už do dvoch rokov. Je to oveľa skôr ako predpokladaných päť rokov, čo boli pôvodné zámery Národnej diaľničnej spoločnosti. Informovalo o tom v piatok hnutie OĽaNO. Predseda hospodárskeho výboru Národnej rady SR Peter Kremský to považuje za určitý krok vpred, ktorý môže zabrániť hroziacej dopravnej katastrofe na vjazde do Bratislavy od Trnavy a Senca.

 

 

 



Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina) podľa Kremského aj na podnet hospodárskeho výboru parlamentu v krátkom čase zvolal rokovanie odborníkov, ktorí napokon našli riešenie. Projekt by sa mohol začať výstavbou obchádzkových trás a dvoch najdôležitejších výjazdov - od Jaroviec na Trnavu a od Trnavy do Jaroviec smerom k hraniciam s Rakúskom a Maďarskom. To by podľa predsedu hospodárskeho výboru mohlo odkloniť veľkú časť tranzitnej dopravy z terajšieho bratislavského obchvatu a Prístavného mosta na novú diaľnicu D4.

 



„Teším sa, že naše návrhy a  nápady viacerých aktivistov a blogerov boli pre odborníkov inšpiráciou. Našli lepšie riešenie, ako zrýchliť prepojenie oboch diaľnic. Verím, že sa podarí nájsť aj procesné postupy, ktoré zrýchlia verejné obstarávanie, rokovania so stavbármi a prepovoľovanie stavieb,“ dodal Kremský s tým, že potom by sa tieto termíny ešte skrátili.

Rozšírenie a prestavba diaľnice D1 od križovatky Vajnory po Triblavinu by podľa hnutia OĽaNO mala prebiehať vo viacerých etapách na základe odhadov približne päť rokov a stáť viac ako 127 miliónov eur.

 

 

V rámci rozšírenia sa majú dokončiť aj výjazdy na križovatke Ivanka – Sever, kde sa pretínajú D1 a D4. Počas výstavby sa má doprava z D1 presunúť na obchádzkové trasy, čo ju výrazne spomalí a obmedzí. Dlhým zápcham by preto malo pomôcť zabrániť aj odvedenie tranzitnej dopravy na diaľnicu D4.

 

Mohlo by vás zaujímať: Doležal zachraňuje spackaný projekt D1/D4. Pripravuje zákon, ktorý chce schvaľovať v zrýchlenom konaní

 



reklama


reklama


Kríza, ktorú priniesol koronavírus, nás silno zasiahla. Vopred ďakujeme každému, kto zašle hoci len niekoľko centov na náš účet SK30 7500 0000 0040 2698 9329 Pomôžete tak ľudom, ktorí už roky pracujú pre vás, našich čitateľov, a to aj napriek nižšiemu platu či predĺženému pracovnému času.


Zdroj: SITA/Netky Katarína Žáková

Foto:  TASR



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
reklama
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok