Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
28. máj. 2020Viliam
BratislavaBratislava 14°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
18.04.2016 09:38 Domov
Príprava na maturity si žiada čas i systém
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
18.04.2016 09:38 Domov

Príprava na maturity si žiada čas i systém



BRATISLAVA – Hoci do termínu ústnych maturít ostáva viac ako mesiac, študenti by sa mali na ňu začať učiť už teraz a podľa systematického plánu.


Odporúča to psychologička Denisa Maderová s tým, že základom efektívnej prípravy je nielen úsilie študentov, ale aj správna životospráva a dodržiavanie psychohygieny. "Je dobré si zostaviť plán učenia, na ťažšie predmety si vyčleniť viac času," radí psychologička. Rešpektovať podľa nej treba aj fázy, v ktorých sa dokáže človek najviac sústrediť. "Je to, samozrejme, individuálne, vo všeobecnosti ale platí, že najviac si zapamätáme predpoludním, okolo obeda, naopak, mozog pracuje pomalšie a potrebuje určitú siestu, reštartuje sa až po 14. - 15.00 h," spresňuje.

 

Maderová odhovára od nočného učenia. Ako vysvetľuje, učivo, ktoré memorujeme pred spaním, si pamätáme iba na druhý deň a potom ho zabudneme. Navyše, učenie počas noci môže pôsobiť na organizmus stresujúco, pretože hormón melatonín, ktorý nás udržuje v psychickej rovnováhe, sa tvorí iba počas noci. "Potom sa môže stať, že človek je viac depresívny, má zlú náladu, je podráždený, ťažšie sa mu zapamätáva a cíti sa neoddýchnutý," vysvetlila psychologička.

 

Upozornila, že rovnako nemá efekt ani to, ak sa snažíme učivo dostať silou-mocou do hlavy. "Ak cítime, že nám to nejde, že sme vyčerpaní, je lepšie sa odreagovať, napríklad sa prejsť na čerstvom vzduchu, zacvičiť si alebo načas sa zamestnať pracovnou aktivitou, napríklad umyť riad alebo si pozrieť televízne vysielanie," poradila.

 

Kapacitu na učenie dodá mysli dostatok spánku i správna strava. "V noci by sme mali spať najmenej šesť hodín vkuse," upozorňuje psychologička. "Strava by mala byť ľahšia, pre lepšie trávenie, a nesmieme zabudnúť na dostatok cukru v podobe fruktózy, ktorá sa nachádza v čerstvom i sušenom ovocí alebo mede. "K psychickej rovnováhe pomôže aj melasa, dobrá je horká čokoláda a orechy pre magnézium, ktoré je potrebné pre správne fungovanie nervového systému," dodala Maderová. Nevyhnutnosťou je dodržiavať pitný režim, dopĺňať vitamíny a minerály. Rovnako netreba zabudnúť na dostatok pohybu na čerstvom vzduchu.

 



reklama


Zdroj: NETKY.SK, SITA, TASR

Foto:  SITA



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
reklama
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok