Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
2. mar. 2021Anežka
BratislavaBratislava
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
11.01.2017 12:40 Auto Moto
PSA Group v minulom roku zvýšila svoj odbyt o 5,8 %
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
11.01.2017 12:40 Auto Moto

PSA Group v minulom roku zvýšila svoj odbyt o 5,8 %



PARÍŽ - Francúzska automobilka PSA Group v minulom roku zvýšila svoj odbyt o 5,8 %. Pomohol jej najmä veľký dopyt po vozidlách značky Peugeot v Iráne a pokračujúce zotavovanie európskeho trhu s autami.


PSA, druhý najväčší výrobca vozidiel v Európe po nemeckom koncerne Volkswagen, chce zvýšiť odbyt na rozvíjajúcich sa trhoch, aby nebol taký závislý od predaja v Európe. A zároveň sa snaží zreorganizovať svoje značky a sústrediť sa na výrobu najziskovejších modelov.

 

Globálny odbyt skupiny PSA sa v roku 2016 zvýšil na 3,146 milióna áut z 2,973 milióna vozidiel v predchádzajúcom roku 2015. Uviedlo to dnes vo svojom vyhlásení vedenie spoločnsoti so sídlom v Paríži.

 

Vlaňajšie tempo rastu predaja skupiny PSA bolo najväčšie od roku 2010. A prvýkrát od roku 2011 sa automobilke podarilo predať viac ako 3 milióny áut.  Podľa údajov PSA, odbyt v Európe sa v roku 2016 zvýšil o 3,56 %. Ale podiel európskeho trhu na celkovom predaji minulý rok klesol na 61 % z predvlaňajších 63 %. Predaj vozidiel z produkcie PSA na Blízkom východe a v Afrike minulý rok vyskočil až o 112,8 % na 200.000 kusov. Najmä značka Peugeot profitovala zo zrušenia sankcií proti Iránu. No zároveň, odbyt v Číne a v juhovýchodnej Ázii v roku 2016 klesol o 16 %. Dôvodom je cenová vojna v regióne, pre ktorú musela skupina PSA pristúpiť k reštrukturalizácii, aby znížila svoje náklady.

 

Čo sa týka jednotlivých značiek PSA, jedine Peugeot zaznamenal minulý rok rast predaja, vďaka uvedeniu inovovaných modelov na trh. Značka Citroën vykázala za minulý rok pokles globálneho predaja o 1,72 % na 1,141 milióna áut. Ale po uvedení nového modelu Citroën C3 na trh koncom minulého roka, začal aj odbyt tejto značky stúpať. Šéfka Citroënu Linda Jacksonová predpovedá, že v tomto roku sa predaj zvýši o 1 %.

 

PSA si dala za cieľ dosiahnuť nárast objemu predaja značky Citroën na 1,6 milióna vozidiel do roku 2021. To bude o 30 % viac ako v roku 2015. Francúzska automobilka by zároveň chcela zvýšiť svoje tržby do roku 2018 o 10 % oproti roku 2015.

 

 



reklama


Zdroj: NETKY.SK, SITA, TASR

Foto:  SITA



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok