Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
BratislavaBratislava
Biblia
TV program
Moje Netky
Letisko M. R. Štefánika, známe aj ako Airport Bratislava
Letisko M. R. Štefánika, známe aj ako Airport Bratislava
05.02.2014 17:40 Domov
Šanca cestujúcich na odškodnenie pri meškaní letu sa zvýši
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
05.02.2014 17:40 Domov

Šanca cestujúcich na odškodnenie pri meškaní letu sa zvýši



BRATISLAVA - Európsky parlament schválil v prvom čítaní nové pravidlá, ktoré majú presadiť vynútiteľné práva cestujúcich v leteckej doprave. Pravidlá vybavovania sťažnosti pasažierov budú jasnejšie.


Európsky parlament (EP) v stredu schválil v prvom čítaní nové pravidlá, ktoré majú presadiť vynútiteľné práva cestujúcich v leteckej doprave. Zvýši sa pravdepodobnosť odškodnenia cestujúcich, ktorí pre meškanie letu uviazli na letisku, pravidlá vybavovania sťažnosti pasažierov budú jasnejšie. Ako informoval EP, podľa navrhovaných pravidiel by mali letecké spoločnosti vyčleniť na každom nimi využívanom letisku kontaktnú osobu, ktorá bude cestujúcich informovať o ich právach a postupoch podávania sťažností, poskytovať im pomoc, napríklad v súvislosti s presmerovaním ich letu, a vyplácať náhrady. Mala by tiež prijímať sťažnosti klientov, a to aj v súvislosti so stratenou alebo poškodenou batožinou.

V prípade meškania letu by mal letecký dopravca povinnosť informovať klienta do 30 minút po pôvodne plánovanom čase odletu o tom, či mu zabezpečí prepravu v rámci vlastných služieb. Cestujúcim s obojsmernou letenkou by nemal byť odmietnutý nástup na spiatočnú cestu ani v prípade, že nevyužijú cestu tam. Cestujúci by mali byť informovaní o maximálnej povolenej prepravovanej batožine už na začiatku rezervačného procesu. Zároveň by im malo byť umožnené zobrať si na palubu lietadla nad rámec povolenej príručnej batožiny a bez akéhokoľvek doplatku kabát, kabelku a jednu štandardizovanú tašku s nákupmi z letiska. 

"Pokiaľ by letecká spoločnosť nezareagovala na sťažnosť v rámci dvoch mesiacov od momentu jej podania, bolo by to považované za uznanie nároku cestujúceho. Ak by sa dopravca odvolal na mimoriadne okolnosti, pri ktorých letecké spoločnosti nie sú povinné uhradiť kompenzáciu, cestujúcemu by musel poskytnúť podrobné písomné vysvetlenie," priblížil EP. Navrhované pravidlá obsahujú úplný zoznam takýchto okolností, medzi ktoré patrí napríklad poškodenie lietadla spôsobené nárazom vtákov, politické nepokoje alebo nepredvídateľné pracovné spory na strane leteckého prepravcu alebo poskytovateľov súvisiacich služieb. V prípade dlhotrvajúcich mimoriadnych okolností, akou bolo napríklad rozšírenie oblaku sopečného popola nad Európou v roku 2010, by bola zodpovednosť dopravcov platiť za ubytovanie cestujúcich obmedzená na päť dní. 

EP v rámci navrhovaných pravidiel presadzuje požiadavku na vytvorenie záručného fondu alebo systému povinného poistenia, ktorý by umožnil repatriáciu cestujúcich v prípade úpadku leteckej spoločnosti. Vnútroštátne orgány by mali disponovať dostatočnými právomocami na účinné ukladanie sankcií leteckým spoločnostiam, ktoré porušia práva cestujúcich. Zároveň by mali posudzovať, do akej miery pomáhajú cestujúcim v prípade meškania alebo zrušenia letov. Rada EÚ v zložení ministrov dopravy členských štátov môže akceptovať pozmeňovacie návrhy parlamentu alebo prijať vlastnú pozíciu. V prípade, že EP aj Rada prijmú odlišné pozície, obe inštitúcie začnú vyjednávať s cieľom dohodnúť sa na kompromisnom znení novej legislatívy.


reklama


Zdroj: NETKY.SK, SITA, TASR

Foto:  SITA



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
reklama
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok