Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
24. aug. 2019Bartolomej
BratislavaBratislava 28°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
16.07.2019 13:43 Relax
Šesť užitočných rád, ako zatočiť s nespavosťou!
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
16.07.2019 13:43 Relax

Šesť užitočných rád, ako zatočiť s nespavosťou!



Problémy so spánkom? Neberte lieky, namiesto toho vyskúšajte tieto triky!


Ľudí s problémovým spánkom, žiaľ, v poslednom období pribúda. A hoci tento problém neraz pripisujeme rýchlemu životnému tempu a stresu, nie vždy je háčik práve tam. Niekedy stačí vylepšiť svoje návyky.

 

Samozrejme, stres je významným faktorom, ktorý sa na problémoch so spánkom podieľa. Ten často nedokážeme zo svojho života úplne odstrániť. Ak ale medzi ľudí, ktorí sa nedokážu dobre vyspať patríte aj vy, osvojte si nasledovné rady od odborníkov.

 

 

1. Naučte sa na pravidelnosť

Tak ako potrebujú istý pravidelný režim deti, zanedbávať by sme ho rozhodne nemali ani my. Skúste si stanoviť hodinu, o ktorej sa budete ukladať na spánok a tento čas sa pokúste čo najlepšie dodržiavať. Telo si na daný „rituál“ navykne a zaspávať budete oveľa rýchlejšie.

 

2. Pred spaním nejedzte

Už mama či babka vám zaiste hovorievala, že pred spaním sa nemá jesť, pretože nám môže byť ťažko. Je to pravda, aj orgány si potrebujú odpočinúť, preto by sme ich nemali pred spánkom „vyburcovať“ k výkonom. Určite by ste nemali jesť neskôr, než 2-3 hodiny pred tým, ako si ľahnete.

 

3. Menej kávy

Káva počas dňa je pre mnohých nenahraditeľná, pomáha nám so sústredením, dodáva energiu a je dokonca aj zdravá, pokiaľ si potrpíme na kvalitu. Všetkého však veľa škodí a netreba zabúdať na to, že obsahuje kofeín, ktorý organizmus nabudí. Rozhodne by ste sa jej pitiu mali vyhnúť vo večerných hodinách.

 

4. Počítač, mobil či televízor v spálni nemajú čo robiť

Vedeli ste, že tablety, mobily, počítače, ale aj iné technológie vyžarujú tzv. modré svetlo? To môže byť veľmi nebezpečné nielen pre oči. Blokuje totiž vyplavovanie spánkového hormónu, a tak, pokiaľ sa do displejov pozeráme v čase, keď máme ísť spať, rozhodne nerobíme dobre. Okrem toho spálňa ja na spanie a iné príjemné aktivity, medzi ktoré pozeranie seriálov ani sociálnych sietí rozhodne nespadá.

 

 

5. Spite nahí

Spánok bez pyžama je pre telo doslova blahodarný. Prečo? Ak ste nahí, len zakrytí prikrývkou, udržujete si stálu telesnú teplotu, vďaka čomu si môžete dopriať pokojný a hlboký spánok. V neposlednom rade si odpočiniete aj od všetkých obmedzujúcich kusov odevu.

 

6. Lieky na spánok sú tabu

Mnohí ľudia s problematickým spánkom sú takí zúfalí, že sa rozhodnú privodiť si stav odpočinku umelo, teda liekmi. Nerobme to! Tieto lieky sú totiž návykové a pri pravidelnom užívaní môžu (okrem iného) spôsobiť úplnú neschopnosť prirodzene zaspať. Radšej si choďte večer zabehať, aby ste sa fyzicky unavili.

 



reklama


Zdroj: netky IK

Foto:  Unsplash



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok