Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
18. okt. 2019Lukáš
BratislavaBratislava 11°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
14.06.2017 10:44 Ekonomika
Škoda rozširuje výrobu do afriky, začne vyrábať autá v Alžírsku
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
14.06.2017 10:44 Ekonomika

Škoda rozširuje výrobu do afriky, začne vyrábať autá v Alžírsku



MLADÁ BOLESLAV - Česká automobilka Škoda Auto začne vyrábať autá na ďalšom kontinente. Po Európe a Ázii teraz mieri do Afriky. Podľa informácií automobilka v priebehu niekoľkých týždňov začne vyrábať svoje vozidlá v Alžírsku.


Firma tak chce zachytiť rast zatiaľ relatívne malého severoafrického trhu. Škoda sa výrobou na tomto kontinente navyše zbaví vysokých ciel na dovezené autá.

 

"Môžem potvrdiť, že so začatím výroby v Alžírsku v tomto roku počítame. Bližšie informácie ale v tejto chvíli poskytovať nebudeme," povedal hovorca automobilky Tomáš Kubík. Podľa MF DNES sa má v Afrike vyrábať viac modelov, isté sú Octavie.

 

Škodovky sa budú vyrábať v závode, ktorý bude spoločným podnikom Volkswagenu (VW) a alžírskej spoločnosti Sovac. Tá sa zaoberá distribúciou vozidiel nemeckého koncernu v Alžírsku. Výroba zatiaľ nebude príliš veľká: 100 áut denne.

 

Nová montážna hala vzniká v meste Relizane, 220 kilometrov od hlavného mesta Alžír. VW už skôr v tlačovej správe uviedol, že okrem Octavií sa tu budú vyrábať modely Volkswagen Golf, Caddy a Seat Ibiza.

 

Volkswagen je ďalšou európskou automobilkou, ktorá sa rozhodla vyrábať na severe Afriky. Zatiaľ najväčšie zastúpenie tu má francúzsky Renault, ktorý v Maroku vyrába napríklad Dacie. Maroko sa postupne stáva základňou automobiliek, odkiaľ sa vyvážajú autá už aj do Európy. Alžírsky závod VW bude zatiaľ vyrábať najmä pre severoafrický trh.

 

"Montáž je pre nás efektívnym spôsobom, ako začať s výrobou v Alžírsku. Poskytneme školenie miestnym zamestnancom v kvalite, výrobe a logistike tak, aby zodpovedali európskym štandardom," povedal Andreas Lauenroth, šéf zahraničnej výroby Volkswagenu. VW bude mať v závode zatiaľ minoritný podiel.

 

Podľa Jána Linharta, partnera KPMG zodpovedného za služby pre automobilový priemysel, je africký trh z hľadiska áut zatiaľ pomerne málo rozvinutý. Ročne sa tu predá približne 1 milión nových osobných áut, čo zhruba zodpovedá španielskemu trhu. Ale vzhľadom na investície do infraštruktúry a rozvoja jednotlivých regiónov je možné očakávať rastúci záujem o osobné automobily.

 

Krok do Alžírska má aj iné dôvody: firma sa tým zbaví vysokých ciel na autá z dovozu. Tomu zodpovedá aj výrobná kapacita, ktorá sa rovná približne dodávkam koncernu tamojším zákazníkom.

 

Okrem toho, čoraz viac nasýtené vyspelé trhy nútia automobilky hľadať príležitosti na expanziu v iných regiónoch. Veľké očakávania majú už dlhšie od Indie, kde ale zahraničné značky zatiaľ bojujú so stratami a dúfajú v lepšie zajtrajšky. To je aj prípad Škody Auto. Podobne sa európske automobilky snažia dostať do Iránu.

 

 

 



reklama


Zdroj: TASR

Foto:  SITA



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok