Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
Zatvoriť
Časová os: Koronavírus
28. nov. 2020Henrieta
BratislavaBratislava 14°
Biblia
TV program
Moje Netky
Tento článok sa nachádza v sérii Koronavírus. Otvorte časovú os udalostí.
Nakupujeme viac ako potrebujeme, je to však prejav strachu.
Nakupujeme viac ako potrebujeme, je to však prejav strachu.
02.04.2020 13:45 Domov
Slováci minuli v potravinách od začiatku marca už viac ako 100 miliónov eur
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
02.04.2020 13:45 Domov

Slováci minuli v potravinách od začiatku marca už viac ako 100 miliónov eur



BRATISLAVA - Počas trojtýždňovej karantény minuli už Slováci na potraviny v kamenných predajniach podľa Slovenskej sporiteľne približne 108 mil. eur. Ide o obdobie od 5. do 31. marca.


Pocit kontroly a istoty

Podľa analytičky Slovenskej sporiteľne Lenky Buchlákovej ľudia v posledných týždňoch vo veľkom nakupujú najmä trvanlivé potraviny. Z regálov mizne najmä múka, cestoviny či ryža. Nákup v potravinách sa medziročne zvýšil o 56 % a v prípade nákupu potravín cez internet je to až 123-percentný nárast. Dôvodom enormného nákupného apetítu je podľa analytičky nielen predzásobovanie, ale napríklad aj nadobudnutie pocitu kontroly a istoty.

 

 

Domáce stravovanie 
Významným faktorom je podľa Buchlákovej aj to, že už tri týždne sú na Slovensku zatvorené reštaurácie a stravovacie zariadenia. "Množstvo zamestnancov sa na Slovensku stravovalo v závodných jedálňach a fastfoodoch. Keďže mnohí v tomto období zostali doma, varia si a stravujú sa z toho, čo si nakúpia. Kým vlani ešte pre vyše dve tretiny Slovákov bolo nepredstaviteľné, aby si potraviny objednávali online, dnes vidíme, že počas troch týždňov sme minuli na tieto nákupy vyše milión eur," povedala Buchláková.

 

 

Nákup drogérie išiel takisto nahor
Výrazne nárasty je podľa analytičky vidieť aj v prípade nákupu drogérie. Počas troch týždňov Slováci minuli na nákup čistiacich prostriedkov, toaletného papiera či pracích práškov viac ako 17 mil. eur. Ide o 61-percentný nárast oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Cez internet sme si objednali počas marca drogériu v hodnote vyše 2 mil. eur, čo je medziročný 84-percentný nárast.

 

 

Blackout
V objeme a počte transakcií analytička očakáva aj v nasledujúcom období výrazne nárasty. "Najväčšiu žatvu pre obchodníkov v potravinárskom sektore očakávame v prípade, že vláda pristúpi k tzv. vypnutiu krajiny, teda blackoutu, čo by znamenalo výrazne predzásobenie ľudí potravinami," povedala Buchláková.

 

Medziročne by nákupy stúpli o vyše 80 %, v prípade online nákupov by sme sa dostali cez 150 %. Analytička dodáva, že "práve internetové obchody by nestíhali pokryť záujem spotrebiteľov." 



reklama


Zdroj: SITA/Netky Lukáš Čief

Foto:  TASR, Pixabay



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok