Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
18. okt. 2019Lukáš
BratislavaBratislava 11°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
17.06.2017 08:29 Relax
Spánok je pri chudnutí veľmi dôležitý
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
17.06.2017 08:29 Relax

Spánok je pri chudnutí veľmi dôležitý



BRATISLAVA - Kde kto si myslí, že pri spánku sa nič s naším telom nedeje. Tiež to tak vidíte? Je na čase svoje stanovisko prehodnotiť. Keď totiž dodržíte istý nočný harmonogram, kilá navyše budú nadol padať samé.


Je zrejmé, že pri chudnutí je dôležité zamerať sa na stravu a pravidelný pohyb - bez toho to skrátka nepôjde. Lenže rovnako dôležitý je aj odpočinok a hlavne spánok. Vlastne, nočné snívanie má v dosiahnutí úspechu takmer zásadnú úlohu! Vo fáze hlbokého spánku totiž telo produkuje svoj najväčší spaľovač tuku, čo je rastový hormón. Ten spotrebováva telesnú energiu a odoberá ju z tukových vankúšikov. Keď ide všetko podľa plánu, a samovoľný zoštíhľujúci proces nenarušíte večerným maškrtením nezdravých potravín, čím ho utnete už v zárodku, cez noc organizmus zlikviduje aj niekoľko gramov tuku.

 

Tak fajn, ležaním sa chudne, čo určite poteší nejednu Šípkovú Ruženku. Lenže kedy "zalomiť", aby to prinieslo vytúžené výsledky v podobe menšej veľkosti nohavíc? To odhalila nedávna americká štúdia, ktorej závery preukázali, že ľudia, ktorí chodia spať po jedenástej hodine, nasledujúci deň skonzumujú minimálne o 220 kalórií viac - a to si s úspešnou diétou samozrejme príliš nerozumie. 

 

Štúdia vychádzala z nazhromaždených dát získaných od stoviek tisíc užívateľov fitnes náramkov. To je taká tá vecička, ktorá monitoruje cvičenie, spánok, jedálniček prijatých potravín a tak ďalej. Keď výskumníci podrobne preskúmali dobu spánku aj stravovacie návyky majiteľov, bolo hneď jasno. Ukázalo sa, že jedinci, ktorí ponocujú, majú väčšie chute na tučné dobroty i alkoholické nápoje. Naopak zodpovední ľudia zaspávajúci pred desiatou striktne dodržiavajú pravidlá zdravej stravy a neprepadá ich obžerstvo - a tým logicky rýchlejšie chudnú.

 

"Naše závery len potvrdzujú predošlé zistenia, že unavení a nevyspatí ľudia majú tendencie prijímať oveľa viac jedál s vysokým obsahom tukov a cukrov v priebehu celého dňa. Dúfame, že to svetu dostatočne vykreslí obraz o tom, aký veľký vplyv má spánok na chudnutie a čo všetko s jeho pomocou možno dokázať, " hovorí Kirstin Aschbacher, vedúci výskumu, ktorá pôsobí na americkom Inštitúte integrovaného zdravie.
 


 



reklama


Zdroj: netky JH

Foto:  internet



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok