Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
2. mar. 2021Anežka
BratislavaBratislava
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
28.08.2018 09:45 Ekonomika
Spotrebitelia by nemali odpovedať na podozrivé maily, môže to byť scam
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
28.08.2018 09:45 Ekonomika

Spotrebitelia by nemali odpovedať na podozrivé maily, môže to byť scam



BRATISLAVA - Ľudia by mali byť obozretní, ak dostanú e-mail alebo SMS správu, ktorá ich vyzýva, aby uviedli svoje citlivé bankové údaje. Napríklad číslo bankového účtu, PIN kód alebo heslo. Môže ísť totiž o podvodnú aktivitu známu ako scam. Upozorňuje na to Národná banka Slovenska (NBS).


Ľudia by si mali dávať pozor na podvodné e-maily alebo SMS správy. Pri lepšom preskúmaní však môžu odhaliť podozrivé znaky, ako napríklad neznáme zvláštne meno, adresu odosielateľa alebo gramatické a štylistické chyby. "Cez e-mail môže byť spotrebiteľ požiadaný, aby klikol na odkaz na internetovú stránku. Môžete tak byť presmerovaný na podvodnú internetovú stránku, ktorá pod zámienkou napríklad aktualizácie on-line bankovníctva požaduje zadanie prihlasovacích údajov do internetbankingu," upozorňuje NBS. Hoci internetová stránka môže vyzerať hodnoverne, pozorný používateľ môže zistiť, že neobsahuje bezpečnostné znaky.

Avšak v prípade, že spotrebiteľ zadá požadované osobné údaje, môžu byť zneužité, a to tak, že mu budú odcudzené peňažné prostriedky z bankového účtu alebo platobnej karty.

 

V prípade, ak sa stane obeťou takéhoto podvodu, je potrebné to bezodkladne nahlásiť finančnej inštitúcii. "Potrebné je sa obrátiť aj na políciu, oznámiť to i NBS, ktorá preverí, či ide o podvod, a prípadne zverejní varovanie," uviedla NBS s tým, že týmto spôsobom môže pomôcť ostatným spotrebiteľom.

 

NBS preto spotrebiteľom radí, aby na podozrivé e-maily, SMS správy a telefonáty neodpovedali a neklikali na prílohy a odkazy. "Finančné inštitúcie nikdy aktívne nežiadajú overenie osobných údajov, teda spotrebiteľovi nikdy nebudú volať ani písať, aby si ich overili alebo získali," upozornila NBS.

 

 

 



reklama


Zdroj: TASR

Foto:  Pixabay



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok