Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
16. okt. 2021Vladimíra
BratislavaBratislava 26°
Biblia
TV program
Moje Netky
Štátny tajomník Kmeť a riaditeľ ZSSK CARGO Gono spoločne otvárajú bránu do Európy v prekladiskách v Čiernej nad Tisou
Štátny tajomník Kmeť a riaditeľ ZSSK CARGO Gono spoločne otvárajú bránu do Európy v prekladiskách v Čiernej nad Tisou
03.10.2021 13:16 Domov
Štátny tajomník Kmeť a riaditeľ ZSSK CARGO Gono spoločne otvárajú bránu do Európy v prekladiskách v Čiernej nad Tisou
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
03.10.2021 13:16 Domov

Štátny tajomník Kmeť a riaditeľ ZSSK CARGO Gono spoločne otvárajú bránu do Európy v prekladiskách v Čiernej nad Tisou



Slovensko má bránu do Európy v Čiernej nad Tisou vo Východoslovenských prekladiskách, ktoré sa dlhodobo pohybovali na hranici udržateľnosti bez možnosti konkurencieschopnosti voči susedným štátom ako Maďarsko alebo Poľsko.


Počas predchádzajúceho týždňa sa udiali dve prevratné udalosti, ktoré umožnia prekladisku v Čiernej nad Tisou dostať sa na vrchol a stať sa konkurencieschopným hráčom. Terminál Dobrá je pripravený na prekládku tovarov zo širokorozchodnej trate z Číny. V súčasnosti je však kapacita terminálu využívaná len na zhruba 1,5 percenta. Preprava po trase cez Bielorusko do Poľska vychádza podľa prepravcov lacnejšie ako cez Ukrajinu na Slovensko.


„Veľkou príležitosťou sú vlaky z Číny, takzvaná Hodvábna cesta, ktorá zatiaľ nesmeruje cez Slovensko. Ten počet vlakov narástol za minulý rok o viac ako 50 percent, je ich 13 000 a cez Slovensko ich prejde len pár desiatok, čiže úlohou slovenskej vlády je dostať na tento terminál, na prekladisko v Dobrej, čo najviac vlakov, ktoré stoja pred poľskými Malaszewiczami, aby na nich zarobili aj slovenské spoločnosti, aj Železnice Slovenskej republiky,“  konštatoval Kmeť.



Štátny tajomník Jaroslav Kmeť za cieľ do budúcnosti označil vybavenie tisíc vlakov ročne v Dobrej s tým, že maximálna kapacita terminálu je deväť vlakov denne. Spoločne s ním sa prišli pozrieť na terminál aj veľvyslanci Číny a Ukrajiny v SR. Aj podľa čínskeho veľvyslanca Sun Li-ťie má terminál v Dobrej obrovskú perspektívu ďalšieho rozvoja.

 


„Pokiaľ ide o čínsku stranu, tá vyvinie maximálne úsilie, aby motivovala čínske spoločnosti, aby sa vybrali slovenskou cestou cez Dobrú. Budeme sa snažiť tento problém riešiť vo všetkých jeho líniách,“ povedal čínsky veľvyslanec.

 

Do Východoslovenských prekladísk kontajnerov by sa mohol vrátiť život vďaka krokom spusteným na Ministerstve dopravy. Kľúčové kroky vykonáva rovnako vedenie ZSSK CARGO na čele s Romanom Gonom, ktorý dokončuje efektivizáciu na prekladisku sypkých materiálov ako sú železná ruda a uhlie. Tieto kroky vykonáva v rámci svojej dcérskej spoločnosti.Tam sa realizovali  obrovské investície do automatizovaných výklopníkov, ktoré sú špičkovou svetovou technológiou, čo predstavuje opustenie prekládky železnej rudy pomocou bagrov. Technológia výklopníkov je 3x lacnejšia a nepomerne rýchlejšia. Vďaka týmto krokom sa z Východoslovenských prekladísk v Čiernej nad Tisou stáva prekladisko 21. storočia. Slovensko má tak možnosť otvoriť svoju bránu do Európy a dohnať medzinárodnú konkurenciu
 



reklama


Zdroj: Ministerstvo dopravy, J. Kmeť, / Netky NP

Foto:  red.



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
reklama
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok