Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
18. okt. 2019Lukáš
BratislavaBratislava 11°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
28.06.2017 10:43 Domov
Teplo na pracovisku musí riešiť zamestnávateľ, spôsobuje únavu, nevoľnosť a závraty
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
28.06.2017 10:43 Domov

Teplo na pracovisku musí riešiť zamestnávateľ, spôsobuje únavu, nevoľnosť a závraty



BRATISLAVA - Záťaž teplom môže viesť k poklesu výkonnosti zamestnancov. Sú viac unavení, potrápi ich aj bolesť hlavy, nevoľnosť a závraty. Na pracoviskách tomu treba predchádzať, za prevenciu zodpovedá zamestnávateľ, upozorňuje Úrad verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR.


"Samozrejmosťou je dostatok pitnej vody. Ak na pracovisku dochádza k prekračovaniu prípustnej teploty, treba čas práce upraviť," povedal hlavný hygienik SR Ján Mikas z ÚVZ SR. Pracovný odev má byť jednovrstvový, z prírodných materiálov a podľa možností svetlej farby. V kanceláriách treba tieniť žalúziami či roletami, ak chýba klimatizácia, možno použiť ventilátory.

 

Pitnú vodu musí zamestnávateľ zabezpečiť i na vlastné náklady. Hlavný hygienik odporúča konzumovať aj nápoje slúžiace na doplnenie solí a látok stratených nadmerným potením. Za vhodné sa považujú niektoré minerálne vody, bylinkové alebo ovocné čaje resp. šťavy. Podľa Mikasa však ide o občerstvujúce nápoje a zamestnávateľ ich hradiť nemusí. Sladké vody zvyšujú pocit smädu, nápoje nesmú obsahovať ani malé množstvo alkoholu.

 

Hlavný hygienik priznáva, že súčasná legislatíva nestanovuje teplotnú hranicu, kedy musí zamestnávateľ urobiť opatrenia na ochranu zdravia zamestnancov. "Platí však, že ak na pracovisku, na ktorom sa vykonáva dlhodobá práca, nemožno zabezpečiť optimálne teplotné podmienky, zamestnávateľ musí upraviť čas práce, či posunúť začiatok pracovnej zmeny alebo zaraďovať prestávky," povedal Mikas.

 

Klimatizáciu na pracoviskách treba používať rozumne. Rozdiel medzi vnútorným a vonkajším prostredím by mal byť maximálne päť až sedem stupňov C.

 

"Nepremieňajte pracovisko na chladničku," varuje Mikas."​Ak sa klimatizácia v kanceláriách nenachádza, dôležité je vetrať, pri používaní ventilátorov treba myslieť na vhodné umiestnenie, nemá dochádzať k priamemu ochladzovaniu tela zamestnancov," varuje Mikas.

 

 

 



reklama


Zdroj: TASR

Foto:  Thinkstockphotos



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok