Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
18. okt. 2019Lukáš
BratislavaBratislava 11°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
14.09.2017 08:29 Relax
Tomuto pri chudnutí neverte
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
14.09.2017 08:29 Relax

Tomuto pri chudnutí neverte



BRATISLAVA - O chudnutí sa toho popísalo a povedalo už veľa. Aj napriek tomu, ľudia stále veria mýtusom, ktoré okolo nich kolujú. Viete, ktoré to sú?


S prísunom cukrov, teda sacharidov to nie je také jednoznačné ako sa môže zdať. Existujú dva typy- jednoduché a zložité. Jednoduché cukry obsahujú napr. priemyselne vyrábané  sladkosti, ktoré telu nič neprinášajú. Naopak celozrný chlieb, fazuľa alebo prírodné ovsené vločky s vysokým podielom zložitých cukrov sú ľudskému organizmu prospešné. Vyvážená strava by mala obsahovať až 50 percent zdravých sacharidov.

 

Produkty s označením "nízkotučné" alebo "bez tuku" sú zvyčajne vyrábané s pomocou pridaného cukru, potravinového škrobu či soli. To znamená, že si síce kúpite odtučnený výrobok, ale vo finále konzumujete minimálne rovnaký počet kalórií, ako sa nachádza v bežnej forme. Nenechajte sa oklamať marketingovými heslami na obaloch, naučte sa ich čítať. Nízkotučné výrobky z vyváženej stravy rozhodne ostráňte.

 

Ľudia, ktorí jedia v nočných hodinách majú sklon k nadváhe. Ako dôvod sa však neuvádza denná dobra príjmu stravy, ale to, že noční "jedáci" väčšinou siahnu po kalorickom polotovare, aby rýchlo zahnali hlad. Niektorí ľudia s plným žalúdkom zle spia, pričom únava nasledujúci deň býva ďalším spúšťačom chuti na nezdravé jedlo. Kvôli únave siahnete po rýchlej energii v podobe sladkostí a večer zaženite vlčí hlad kopou nezdravého jedla. Nie je to teda o tom, či jete večer, ale čo jete.

 

 

Ak sa rozhodnete držať pôst, ktorý by ste mali držať maximálne 36 hodín a prijímať iba tekutiny prípadne zeleninu, môže pôst fungovať. Ospalý metabolizmus náhly nízky energetický príjem šokuje tak, že krátkodobe zrýchli spaľovanie. Ak však hladujete cez deň a večer to nevhodne doháňate alebo jete štýlom iba jeden dvakrát denne a pritom skladba jedla je nevhodná, potom bude telo reagovať naopak. Bude zásoby ukladať.

 

Ak si stanovíte príliš ambiciózne méty a nedarí sa vám ich splniť s väčšou pravdepodobnosťou sa vzdáte. Neplatí to však pre každého. Niektorí ľudia majú v povahe, že potrebujú silnú výzvu, aby zo seba dostali to najlepšie. Ak chcete chudnúť a vydržať, skúste do chudnutia zapojiť aj svojho partnera, kamaráta alebo kolegyňu v práci. Vo dvojici to ide lepšie.

 

Aj keď je známe, že keď rýchlo schudnete nastane jo-jo efekt, nemusí to platiť pre každého. Predovšetkým ľudia s vysokou obezitou dokážu schudnúť za jediný rok viac ako 20 kilogramov a byť stále úspešní. Stačí si vybrať na chudnutie tú správnu formu, zázračné diéty ani tabletky vám nepomôžu.

 

Energetický príjem v potrave meriame pomocou kalórií, alebo kilojaulov. Každá kalória má rovnaké množstvo energie, to je pravda. A však rôzne kalorické zdroje majú rôzne účinky na našu váhu a zdravie.

 

Väčšinu ľudí vydesí, keď po prvotnej strate kíl váha stagnuje alebo aj trošku priberú. Ide o prirozdený jav, v priebehu týždňov hmotnosť obvykle kolísa až o niekoľko kilogramov.

 

Je omyl sa domnievať, že za váhovým prírastkom človeka zakaždým stojí jeho neschopnosť sa ovládať. Obezita je zložité ochorenie spôsobené celou radou faktorov. Na vine bývajú genetické či zdravotné indikácie, ako sú depresie, syndróm polycystických vaječníkov, ochorenie štítnej žľazy a mnohé iné. Rolu hrá aj dedičnosť. Obézni ľudia väčšinou bojujú s bilogicky danou dysfunkciou hormóvov, ktoré majú na straosť telesnú hmotnosť.

 

 

Výskumy preukázali, že ľudia, ktorí neraňajkujú majú väčší sklon k priberaniu na váhe. Nemôže to ale byť tým, že títo ľudia žijú všeobecne viac nezdravo? Na túto otázku odpovedal výskum z roku 2014, ktorý po dobu štyroch mesiacov sledoval viac ako 300 mužov a žien. Tí buď raňajkovali, alebo raňajky preskakovali. Žiadny efekt jedného alebo druhého chovania na zmenu hmotnosti sa však nepreukázal.

 

 

 

 

 



reklama


Zdroj: netky JH

Foto:  internet



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok