Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
22. máj. 2019Júlia
BratislavaBratislava 19°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ktorý typ brucha máte vy?
Ktorý typ brucha máte vy?
17.04.2019 23:17 Relax
Toto sú dôvody, prečo sa vám nedarí zbaviť tuku na bruchu
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
17.04.2019 23:17 Relax

Toto sú dôvody, prečo sa vám nedarí zbaviť tuku na bruchu



Keď sa vám podarí znížiť množstvo tuku na bruchu, budete nielen štíhlejšie vyzerať, ale tiež budete zdravší. Veľké množstvo tuku v brušnej oblasti môže viesť k mnohým vážnym ochoreniam, ako sú cukrovka, vysoký krvný tlak alebo srdcové problémy.


Bohužiaľ, aj keď sa vám podarilo schudnúť, je možné, že tuku na bruchu ste sa nezbavili. Nie je to tak jednoduché a možno existujú skryté príčiny, o ktorých ani neviete.

 

Bruško je jednou z najproblematickejších oblastí na tele. Len ťažko sa ho dá totiž zbaviť, a to aj vtedy, keď cvičíte alebo jete primerane. Čo všetko teda môže byť dôvodom, prečo vám to nejde?

 

Ak zisťujete, že je pre vás ťažké zbaviť sa brušného tuku, potom jedným z dôvodov môže byť to, že ste zvolila zlú metódu pre svoje brucho. Existuje totiž 5 typov “veľkého brucha” spôsobených rôznymi dôvodmi. Každý z nich vyžaduje iný druh diéty alebo cvičenia. Je teda dôležité určiť typ brucha a naplánovať si cvičenie a jedálniček podľa toho.

 

Typy brucha

 

Je totiž rozdiel, či máte alkoholové brucho (vyčnieva už hore nad bránicou a vyzerá ako tehotenské), materské brucho (bruško matiek po pôrode), stresované brucho (tuk sa ukladá už pod prsiami a v oblasti pásu), hormonálne brucho (tuk centrálne rozložený okolo pása, obvod pása viac ako 90 centimetrov, dôvodom bývajú hormonálne problémy) či nafúknuté brucho (dôsledok zlej stravy či nevhodných potravín). Každé takéto brucho vzniklo z iných príčin a podľa toho musíte konať.

 

 

Váhu odložte

 

Mala by ste prelomiť zlozvyk neustáleho váženie sa a prevažovania sa napríklad niekoľkokrát za deň, je potrebné odolať nutkaniu postaviť sa na váhu zakaždým, keď ju uvidíte. Posadnutosť hmotnosťou môže spomaliť proces chudnutia. Zakaždým, keď sa číslica uvedená na stupnici váhy líši od očakávaného výsledku, začnete panikáriť. Demotivuje vás to, tlačí to na vás a spôsobuje vám to negatívne myšlienky. Kazí vám to náladu a mohlo by to ľahko viesť k tomu, že by ste sa vzdala a zbavovala sa stresu tým, že by ste začala zase veľa jesť. Je lepšie sa vážiť len raz týždenne a čísla považovať len za informáciu, nie za finálny výsledok. Koniec koncov, ak veľa cvičíte, svaly sú ťažšie ako tuk.

 

 

Dôležitosť jedálnička

 

Naše telo potrebuje rôzne látky, vrátane vitamínov, minerálov, sacharidov, a dokonca i tukov. Ak vylúčite niektoré z týchto prospešných látok na dlho, potom vaša strava môže spôsobiť viac škody ako úžitku. Ak jete len zeleninu a ovocie, alebo naopak "len" rýchle občerstvenie a veľa cukru a soli, ťažko schudnete. Preto je dôležité vziať do úvahy zloženie svojho jedálnička. Určite by mal obsahovať potraviny bohaté na horčík, vitamíny, zdravé tuky a ďalšie.

 

 

Obmieňajte športové aktivity

 

Cvičiť je fajn a určite je to skvelý spôsob, ako sa zbaviť tuku. Je však ale dôležité nezabúdať na to, že cvičenie by malo byť rôznorodé. Chodiť len na HIIT alebo do posilňovne nie je dobré. Takže nielen kardio alebo strečing, ale pridajte aj vysokointenzivne a silové tréningy, plávanie a trebárs aj bojové umenie. A nemyslite si - cvičiť nemusíte len v posilňovni s perfektným vybavením. Môžete cvičiť doma alebo na ulici. Cvičte s plným nasadením, ale pozor na preťaženie.

 

 

Stresové brucho

 

Práve stres je častou príčinou vzniku takzvaného stresového brucha, americkí odborníci pre neho majú názov stressed belly. Stres je jednoducho zlý pre celé telo a samozrejme aj pre hmotnosť. Ovplyvňuje totiž to, čo jete, a vašu emocionálnu a fyzickú kondíciu počas tréningu, spolu teda s jeho celkovou kvalitou. Vedľa vysokej hladiny stresového hormónu kortizolu spôsobuje tvorbu tuku. Využite všetky možnosti na zníženie stresu - odpočívajte viac, nepracujte navyše, venujte sa koníčkom a vyrazte niekam s kamarátkami. Akonáhle ste odpočinutá, máte väčšiu motiváciu k chudnutiu aj zníženiu množstva brušného tuku.

 

 

Veľa mužských hormónov v tele

 

Posledná možnosť, ktorá vás asi ani nenapadla, ale ktorá je jednou z najzávažnejších, je syndróm polycystických ovárií. To zjednodušene znamená, že máte vysokú hladinu mužských hormónov v tele, a to poškodzuje mnoho funkcií v organizme, vrátane pôsobenia menštruačných porúch, problémov s otehotnením či cukrovky. Navyše to ovplyvňuje prírastok hmotnosti. Aby bolo možné zistiť, akú hladinu androgénov máte, musíte sa poradiť s lekárom a vykonať analýzu.



reklama


reklama


Zdroj: netky BL

Foto:  Unsplash



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok