Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
25. nov. 2020Katarína
BratislavaBratislava 14°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
28.10.2014 15:33 Domov
Tvorbe snehových závejov na D1 pod Tatrami budú brániť drevené bariéry
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
28.10.2014 15:33 Domov

Tvorbe snehových závejov na D1 pod Tatrami budú brániť drevené bariéry



MENGUSOVCE - Tvorbe snehových závejov na diaľnici pod Tatrami počas zimy by mali zabrániť drevené bariéry.


Informoval o tom na dnešnej tlačovej konferencii v Stredisku správy a údržby diaľnic v Mengusovciach generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Milan Gajdoš s tým, že nové drevené bariéry sa nasadia a testovať sa budú na úseku diaľnice D1 medzi križovatkami Poprad–východ a Spišský Štvrtok.
     

„Ide o lokalitu s veľkým množstvom atmosférických zrážok a počas zimného obdobia sa na úseku vyskytujú pravidelné nepriaznivé poveternostné podmienky. Zároveň je tu často silný vietor, ktorý cesty zafúkava,“ zdôvodnil Gajdoš. Pri rozmiestnení drevených bariér, ktoré sa používali už aj v minulosti, vychádza NDS z analýzy miestnych pomerov, údajov z meteostaníc, topografických máp či obrazových materiálov.
     

Podstata snehových zábran je založená na vytvorení bariéry, cez ktorú sa vetrom premiestňujú nespevnené vrstvy snehu a vytvárajú na záveternej strane možnosť pre zadržanie snehu a znižovanie jeho množstva vo vetre. Novšie bariéry, ktoré chce NDS testovať na podtatranskej diaľnici, sú o čosi vyššie. „Informácie o nich sme čerpali zo štátov ako Kanada a Švédsko, teda krajiny, ktoré majú problém so snehom a vetrom,“ doplnil prevádzkový riaditeľ NDS Štefan Török. V súčasnosti NDS využíva prenosné bariéry jednoduchého typu, ktoré však nedokážu na úsekoch so zložitejšími poveternostnými podmienkami zabrániť vzniku snehových závejov tak efektívne ako nový typ drevených bariér. 
     

Gajdoš sa neobáva, že vzhľadom na lokalitu, kde sú časté krádeže dreva, by mohli tieto drevené zábrany pomaly miznúť. „Vďaka veľkosti tých zábran a ich aplikácii do terénu veríme tomu, že tie zásnežky tak, ako tam budú osadené pred zimou, tak ich budeme môcť aj po skončení zimy odobrať,“ konštatoval riaditeľ NDS. Pri snehových bariérach sa najčastejšie používa konštrukcia, kde sú medzi dvoma vertikálnymi latami uložené horizontálne laty. Tie pod Tatrami budú vysoké cez dva metre a umiestnené budú za oplotením diaľnice vo vzdialenosti od 30 do 60 metrov od cesty. Osadzovať sa budú v januári 2015 na 11,4-kilometrovom úseku D1 pod Tatrami. 
     

NDS sa počas zimy stará takmer o 930 kilometrov ciest v rámci 14 stredísk údržby. Na toto zimné obdobie je pripravených takmer 600 zamestnancov, 158 sypačov, 31 traktov, 24 snehových fréz a 31 nákladných vozidiel v rámci celého Slovenska. Zásoba posypového materiálu pritom predstavuje takmer 30.000 ton.



reklama


Zdroj: NETKY.SK, SITA, TASR

Foto:  Internet



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok