Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
BratislavaBratislava
Biblia
TV program
Moje Netky
Koľko minú Slováci na valentínske darčeky?
Koľko minú Slováci na valentínske darčeky?
13.02.2020 10:22 Zaujímavosti
Valentínska štatistika, koľko minieme na lásku?
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
13.02.2020 10:22 Zaujímavosti

Valentínska štatistika, koľko minieme na lásku?



Zamilovaní na celom svete míňajú viac ako kedykoľvek predtým. V období bezprostredne pred dňom svätého Valentína stúpol počet kartových transakcií vo svete za posledné tri roky až o 31%.


Každý rok míňame čoraz viac

"Romantická ekonomika" prekonáva tú celosvetovú až päťnásobne: od roku 2017 sa výdavky v súvislosti s dňom svätého Valentína zvýšili o 17%. Tieto trendy sa nevyhýbajú ani zaľúbeným Slovákom, ktorí stále častejšie kupujú valentínske darčeky na internete. Za uplynulé tri roky sa u nás zvýšil počet valentínskych online platobných transakcií o 54%. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu Mastercard Love Index.

 

Koľko minuli Slováci na dary minulý rok?

Na valentínske darčeky sme v minulom roku u nás minuli takmer 7,4 milióna dolárov v porovnaní s rokom 2017, keď to bolo niečo vyše 5 miliónov dolárov. Prieskum Love Index spoločnosti Mastercard vychádza z údajov o kartových transakciách z 53 krajín sveta, vrátane Slovenska. Ukazuje, že Slováci zvýšili svoje výdavky súvisiace s romantikou od roku 2017 až o 46%. Zároveň na valentínske výdavky stále častejšie používajú platobnú kartu - celkový počet kartových transakcií u nás v tomto období stúpol dokonca o 85%.

 

 

Investujeme do zážitkov a voľného času

"Mastercard Love Index prináša jedinečný pohľad na to, ako sa mení nákupné správanie v priebehu posledných rokov. Ľudia stále viac uprednostňujú zážitky a kvalitne strávený spoločný čas a očakávame, že tento trend bude v ďalších rokoch aj naďalej posilňovať," povedal generálny riaditeľ Mastercard Slovensko a Česká republika Michal Čarný

 

Medzi najpopulárnejšie valentínske investície patrili v minulom roku výdavky na hotelové služby. V celosvetovom meradle stúpol počet výdavkov za hotelové ubytovanie o 22% a celkové výdavky za letenky a pobyty dosiahli celosvetovo ohromujúcich 2,2 miliardy dolárov. Na Slovensku za týmito trendami nezaostávame, naopak, počet transakcií v hoteloch sa u nás minulý rok vo valentínskom období v porovnaní s rokom 2017 zvýšil o 39%. Stúpli aj sumy, ktoré slovenskí zaľúbenci na hotelové služby v minulom roku vynaložili a to až o 33% v porovnaní s rokom 2017.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Spa Aphrodite (@spa_aphrodite),

 

Slováci zmenili svoje preferencie

Menili sa tiež preferencie zaľúbených Slovákov, najmä v tom, aký valentínsky darček pre svoju polovičku vyberali. V porovnaní s rokom 2017 vynakladali menej peňazí na darčeky v podobe leteniek. Kým pred tromi rokmi minuli na valentínske letenky približne 798-tisíc dolárov, v roku 2019 to bolo o 31% menej (549-tisíc dolárov). Ani šperky sa netešili na Slovensku takej popularite ako v roku 2017. Tento segment zaznamenal 22%-ný pokles v porovnaní s rokom 2019.

 

Láska ide cez žalúdok

Aj naďalej platí, že láska prechádza žalúdkom: od roku 2017 došlo vo svetovom meradle k 32%-nému zvýšeniu počtu transakcií na výdavky v reštauráciách, pričom celkové výdavky sa v rovnakom období zvýšili o 16% na hodnotu 3,4 miliardy dolárov za rok 2019. Slováci na Valentína roku 2019 minuli v reštauráciách u nás 3,1 milióna dolárov. V porovnaní s rokom 2017 to predstavuje až 98%-ný nárast počtu kartových transakcií a až 88%-ný nárast vo finančnom vyjadrení.

 

 

Online nákupy darčekov

V raste u nás pokračujú aj online nákupy: za posledné tri roky zaznamenali online transakcie uskutočnené v predvalentínskom období na Slovensku nárast o 54%. A medzi tými, ktorí naďalej dávajú prednosť nákupom v kamenných predajniach, rastie raketovo množstvo zákazníkov platiacich bezkontaktne. Od roku 2017 došlo k nárastu o celých 144%, pričom medziročný rast bol z roka na rok vyšší.

 

Prieskum ukázal, že v minulom roku sa väčšina transakcií súvisiacich s Dňom sv. Valentína u nás zrealizovala 15. februára, kým v roku 2018 to bolo 12. februára a v roku 2017 deň pred, teda 13. februára. Výdavky na kvety stúpli podľa zrealizovaných kartových transakcií na Slovensku v roku 2019 až o 124% oproti roku 2017.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa The Million Roses™ (@themillionroses),

 



reklama


Zdroj: netky Gabriela Nagyová

Foto:  Unspash



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok